Jump to content

Axess magasin om Ryssland

Recommended Posts

Axess magasin har ett temanummer om Ryssland (Nummer 6, september 2008). Det diskuteras en del bland annat om bakgrunden till konflikten i Georgien och hur Sverige kommer tvingas se över sin försvarspolitik, om den ryska ortodoxa kyrkans makt, Putins förehavanden och den nationalromantiska nostalgin kring Sovjet som blommat upp på nytt.

Några av artiklarna går att läsa över nätet (och fler kommer släppas online allt eftersom):

Hittade detta i lunchrummet idag och blev med ens enormt osocialt uppslukad av läsningen...

Edited by Rara Avis

Har inte hunnit läsa senaste numret än men ser mycket fram emot det

Axess magasin har ett temanummer om Ryssland (Nummer 6, september 2008)...//...Hittade detta i lunchrummet idag och blev med ens enormt osocialt uppslukad av läsningen...

För alla som tröttnat på ding-ding-värld-pressen och fortfarande inte upptäckt Axess så kan jag varmt rekommendera att ni ger den ett försök.

Är prenumerant sedan starten och även om jag inte alltid håller med om skribenternas åsikter/slutsatser så är det oftast välskrivet och alltid läsvärt.

/P

• 2 months later...

Ännu en bra artikel: Geopolitikens återtåg

MOT EN NY VÄRLDSORDNING

Den ryska invasionen av Georgien visar att européerna - och inte minst Sverige - haft en orealistisk syn på omvärlden. Det går inte att bygga sin säkerhet på moralisk överlägsenhet.

Har inte hunnit läsa senaste numret än men ser mycket fram emot det
Axess magasin har ett temanummer om Ryssland (Nummer 6, september 2008)...//...Hittade detta i lunchrummet idag och blev med ens enormt osocialt uppslukad av läsningen...

För alla som tröttnat på ding-ding-värld-pressen och fortfarande inte upptäckt Axess så kan jag varmt rekommendera att ni ger den ett försök.

Är prenumerant sedan starten och även om jag inte alltid håller med om skribenternas åsikter/slutsatser så är det oftast välskrivet och alltid läsvärt.

/P

Håller med till fullo! Bra tidskrift som belyser omvärlden på djupet. De har ju även en TV-kanal med samma stuk.