Jump to content

Hur blir vi av med Kattskrället?

Rokare

Recommended Posts

Afton.

Situation: Vår lägenhet bebos av två vuxna, en åttaåring och en bedåååååååååårande liten katthona. Nu har det visat sig att min sambo och hennes son har valt födas med en genetisk bakgrund som gör att de inte är kompatibla med vår katt. Symptomen för detta är i nuläget rinnade ögon och snuva. Kattens inställning till detta är ju självklar. Vi bor ju på nåder i hennes lägenhet (alla kattägare förstår vad jag menar). Dock kan vi nu inte längre ta hänsyn till ord som söt, gullig, underbar och "en i familjen" utan nu skall hon ut.

Min fråga till den samlade forums-kompetensen är således:

Hur/Var lämnar man lämpligtvis bort en katt (GBG/Västkusten)? Det är i nuläget inte aktuellt att avliva kattskrället, främst då vissa familjemedlemmar inte skulle klara detta faktum (jupp.. jag talar givetvis om den blödige fan som i denna stund skriver detta inlägg).

So.. any suggestions?

Annons på blocket?

Annons på ICA?

Skänka till "Beväpnade fronten mot alla onda människor som inte ser till djurets bästa" motsv..

osv osv..

Förslag mottages tacksamt. Obs, är dock inte ute efter att ge katten ett SoldF hem utan vill ha tips och förslag. Såldes ignoreras "Jag kan ta den" m.m

GMY

Utan att ha undersökt sidan så värst mycket så tycker jag du ska ta en titt på Kattkommando Syd . (både militäriskt och kattinriktat, kan det bli bättre?)

De är en seriös organisation som tar hand om katter (mycket hittekatter vad jag förstår) men de borde kunna ge några rejält bra tips på vad man kan göra.

Samt så har jag en fördom att katter alltid hittar hem till maten, så att ge bort den kan te sig en smula jobbigt om katten gillar att promenera.

Katthem eller en annons.

Katthem har den fördelen att de oftast utför underhåll (kastration och vaccination) innan de lämnar djuret vidare, har man inte redan gjort det/hållit det aktuellt så slipper man ordna med det själv.

Annonsen bör inte vara i närområdet då katter har en förmåga att uppsöka den tidigare hembasen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...