Jump to content

Under- och överskattade skådespelare

UAV

Recommended Posts

Läste den här artikeln på DN och den bekräftade vad jag gått och tänkt på sen jag såg Luke Perry i Normal Life (http://www.imdb.com/title/tt0117202/). Snubben är underskattad.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=821501

Däremot finns det riktiga stolpskott som är bra på att spela "karaktärer", det vill säga helt värdelösa skådespelare som inte kan anpassa sig:

Val Kilmer

Liam Neeson

David Caruso

William Petersen

När det kommer till internationell film så tycker jag att Rutger Hauer är alldeles för underskattad.

Har gjort en hel del bra film, bla Hitcher och Blind Fury.

Det finns en hel del mer där han varit med men jag kommer inte ihåg namnen på filmerna.

Underskattad: Christopher Lee!

Född 1922

Håller alltså på vid 86 års ålder och spelar in filmer.

Mest känd från Starwars och Sagan om Ringen.

Stred i andra världskriget och har fortfarande inte berättat något om det han gjorde.

Stred för Finland mot Sovjet 39-40.

Nog för att han fått en del utmärkelser men jag visste inte vem han var före fellowship of the ring / clone wars.

Person jag inte förstår hur han kan ha fått spela in så mycket filmer: Christopher Lambert

Gjort ett antal riktigt kassa filmer med toppar som: Vercingétorix, Mortal kombat, Highlander, beowulf (1999).

Det gör ont i magen varje gång han försöker kläcka ur sig en häftig replik.

Underskattad: Christopher Lee!

Född 1922

Håller alltså på vid 86 års ålder och spelar in filmer.

Mest känd från Starwars och Sagan om Ringen.

Stred i andra världskriget och har fortfarande inte berättat något om det han gjorde.

Stred för Finland mot Sovjet 39-40.

Han Skriver själv att hans tur i Finland inte var så spännande, då han och hans brittiska kollegor aktivs hölls borta från ryssarna.

Dock gick han sedan in i RAF, och tjänstgjorde som underrrättelseofficer, bla i Long Range Desert Group.

Han skall också, enligt egen uppgift, tjänstgort i SOE, vilket dock fortfarande är hysch-pysch.

Nog för att han fått en del utmärkelser men jag visste inte vem han var före fellowship of the ring / clone wars.

Och han kan även Sjunga. Även på

Tyvärr verkar de övriga (Rhapsody of fire) kikat lite mycket på Michael Bolton

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...