Jump to content

Hjälp: Problem med att använda flikar i explorer...

Krille

Recommended Posts

Jag har fått problem med att använda flikarna i explorer, när jag försöker öppna en ny så hänger sig programmet och det är bara att stänga ner och börja om igen. Det har funkat innan men inte längre... lite irriterande om man vill ha ha fler sidor uppe.... :rolleyes:

Jag är GANSKA (( helt kass :banghead: )) på datorer så ev tips böra vara basic....

Jag har fått problem med att använda flikarna i explorer, när jag försöker öppna en ny så hänger sig programmet och det är bara att stänga ner och börja om igen. Det har funkat innan men inte längre... lite irriterande om man vill ha ha fler sidor uppe.... :rolleyes:

Jag är GANSKA (( helt kass :banghead: )) på datorer så ev tips böra vara basic....

Tips 1: Använd FIREFOX!!

Tips 2: Vad menar du med att det "hänger sig"? Går det inte att växla mellan flikarna eller är hela Internet Explorer rörelseförhindrad?

Kör Windows Update eller Microsoft Update för att uppdatera datorn med senaste patchar, drivrutiner etc...

Ställ in datorn för automatiska uppdateringar.

Gör en virussökning online på tex. ESET (Nod32),

Installerade IE7 i vintras på 2 datorer, har ´liknande problem på båda, kan köra med några flikar igång samtidigt men efter en stund (allt från 5 min - 1 timme) kommer varningsmeddelande upp med text om att något hänt och IE7 stängs ner helt.

Har kört allt från "Update" har antivirus, inget hjälper, kör firefox istället ibland men trivs ej i den miljön. intressant att höra om fler har problemet och om nån funnit lösning!

IE6 är inget problem! kom efter uppgradering till sjuan.

// Pax

Har du testat att avisntallera Windows Live Toolbar, och sedan installera det igen?

Jag installerade nyss Windows Live Toolbar, och det fungerar som vanligt med flikarna i IE 7.

IE 6 har ju ingen inbyggd flikfunktionalitet, så om Windows Live Toolbar har varit installerat sedan du hade IE 6, kan jag tänka mig att det blir en konflikt mellan flikarna i Windows Live Toolbar och dem i IE 7. Obeslutsam

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...79197;topicseen

Har du testat att avisntallera Windows Live Toolbar, och sedan installera det igen?

Jag installerade nyss Windows Live Toolbar, och det fungerar som vanligt med flikarna i IE 7.

IE 6 har ju ingen inbyggd flikfunktionalitet, så om Windows Live Toolbar har varit installerat sedan du hade IE 6, kan jag tänka mig att det blir en konflikt mellan flikarna i Windows Live Toolbar och dem i IE 7. Obeslutsam

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...79197;topicseen

TACK Krille-GB1 för trådstarten och tack Honken för tipset! Ovanstående åtgärd löste mitt problem, kan nu köra/starta 7st flikar samtidigt (ÄNTLIGEN) har några datorer till att köra samma sak på nu.

Finns det en samlad tråd med bra datatips så nominerar jag detta till "bra tips"

Paxen

Lånar tråden lite.

Jag får inte en sak att funka med Vista och Explorer 7 som jag nästan är säker på funkade i min XP maskin.

När jag öppnar en ny flik så vägrar Explorer att visa startsidan. Öppnar jag ett nytt webfönster så kommer startsidan fram.

Verktyg/Internetalternativ/Flikar/Inställningar

Här har jag bockat för "Öppna startsidan när jag lägger till nya flikar".

Tips?

Tips 1: Använd FIREFOX!!

Dito på det. Man kan ha vilka religiösa preferenser man vill i det fallet, men just filkar är något som Firefox är helt överlägset på. Jag har i skrivande stund 26 öppna flikar i min Firefox och det är ganska lite. Jag kan ju faktiskt se alla samtidigt. :baskerPa:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...