Jump to content

OS 2008


joppe

Recommended Posts

Med risk för att låta som en dålig förlorare efter höjdhoppsfinalen. Vilken doping är det Silnov tagit?

Britten Mason som officiellt kom 2:a är iallafall min vinnare.

 

Att öststatare "hittar formen" lagom till stora mästerskap har vi varit med om förut. Och just Ryssland hade en hel armé idrottare som åkte fast för doping innan och jag tror tyvärr att denna höjdhoppare borde varit med i denna skara.

 

Eller är jag bara bitter?

Link to comment
Share on other sites

Med risk för att låta som en dålig förlorare efter höjdhoppsfinalen. Vilken doping är det Silnov tagit?

Britten Mason som officiellt kom 2:a är iallafall min vinnare.

 

Att öststatare "hittar formen" lagom till stora mästerskap har vi varit med om förut. Och just Ryssland hade en hel armé idrottare som åkte fast för doping innan och jag tror tyvärr att denna höjdhoppare borde varit med i denna skara.

 

Eller är jag bara bitter?

 

Red Bull ger dig viiiingar?

:)

 

Hörde hoppningen refereras av radiosporten så jag såg inte hoppandet, men han lät ju fullständigt överlägsen och hade minst ett bra försök på 2.43

Inte för att anklaga någon, men visst är det fantastiskt att pricka formen så exakt till OS. Dessutom hade alla andra problem med ribban som enligt sr var annorlunda i OS. Han måste verkligen varit flera klasser bättre än Holm och Mason.

Link to comment
Share on other sites

säger bara Usain Bolt. han slår alltså världsrekord på 100m och då joggar han in på slutet och smilar upp mot publiken. dessutom så hade han en oknuten sko.

nu slog han precis världsrekordet på på 200m. helt jävla sjuk kille!

Link to comment
Share on other sites

Usain Bolt..

 

Tror ni han är dopad? Jag tror inte det.. Han är bara en supertalang av sällan skådat slag. En annan reflektion är hur jävla sjukt det är att Sverige är så bra i alla sporter(även om en del tycker vi har misslyckats i medaljligan).. Med våra 9miljoner invånare. I kina bor det 1300milj!!!! :S Indien, vad håller de på med? Inte sport iaf..

Link to comment
Share on other sites

Usain Bolt..

 

Tror ni han är dopad? Jag tror inte det.. Han är bara en supertalang av sällan skådat slag. En annan reflektion är hur jävla sjukt det är att Sverige är så bra i alla sporter(även om en del tycker vi har misslyckats i medaljligan).. Med våra 9miljoner invånare. I kina bor det 1300milj!!!! :S Indien, vad håller de på med? Inte sport iaf..

En liten reflektion i all enkelhet...

 

De medaljer vi svenskar hitills fått behålla detta os är båda tagna i den sport som i allafall jag förknippar mest med dopning nämligen cykel.

 

Personligen är jag lite tveksam till den svenska insatsen, kanske har jag helt enkelt dragits med i upp hausningen av svenska idrottare... Jag hade hoppats på åtinstonde 1 eller 2 guld och 2-3 silver vid detta tillfället. Bara att hålla tummarna för grabbarna på sjön att de fixar det där guldet!

 

//Affe

Link to comment
Share on other sites

Jo, men visst är det så. Simmarna skulle ju ta guld i parti och minut, och dom artiklarna kommer man ihåg.

Lustigt nog råkade jag bläddra i en tidning häromdagen där det stod sanningen inför simningen (daterad veckan innan OS har jag för mig), att Nystrand var 13:e respektive 18:e bästa i år (eller nåt) i sina grenar. Men man halvförtränger gärna såna verklighetschecker. :dribble:

Stefan Holm däremot, där var nog även jag säker på åtminstone medalj.

 

Men men, om 4 år är det dags igen. Då sitter vi där och hoppas på 15 medaljer eller så.

Link to comment
Share on other sites

hur grym är inte Jörgen persson?? 42 bast men smiskar världstjärnor i fickpingis på löpandeband :mellow::)

 

Pingis är en härlig sport, såg när Persson mötte någon serb tidigare i veckan... en 42 åring möte en snubbe som inte tillbringar allt för mycket tid på gymet...

Link to comment
Share on other sites

Usain Bolt..

 

Tror ni han är dopad? ... Indien, vad håller de på med? Inte sport iaf..

 

Usain Bolt är nog som Phelps. Rätt gener i rätt sport. :mellow:

Hoppas ingen av de två är dopade iaf.

 

Indien ja: cricket, badminton, landhockey, kabaddi, hästpolo, biljard, squash. :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3175&a=819570

 

Om Ara's protest ledde till avstängning o tjafs om livstids avstängning. Vad skall man få för straff närman sparkar domaren i huvudet då?

En käpprätt idiot.

han fick livstids avstängning direkt av hans förbund

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...