Jump to content

Regnställ

Tobias80

Recommended Posts

Tjenare,

Nu var det ett tag sen man gjorde lumpen, men tänkte iaf köpta ett M/90 regnställ.

Själv är man 183 cm lång och väger 84-88kg.

Hur var igentligen passformen på de militära kläderna, har för mig att de är rätt väl tilltagna?

Det finns 180/85 och 190/85 samt större till salu, och då är frågan om ett 180 ställ räcker på längden?

Mvh

Tobias

Tjenare,

Nu var det ett tag sen man gjorde lumpen, men tänkte iaf köpta ett M/90 regnställ.

Själv är man 183 cm lång och väger 84-88kg.

Hur var igentligen passformen på de militära kläderna, har för mig att de är rätt väl tilltagna?

Det finns 180/85 och 190/85 samt större till salu, och då är frågan om ett 180 ställ räcker på längden?

Mvh

Tobias

Ja, det ska gå från 175-185 cm och 80-90 kg.

Är du osäker bör du dock ta det större, 190/85.

Det passar mellan 185-195 cm.

Det beror helt på hur du är byggd, om jag tar mig själv som exempel så är jag 184cm kort och är ca 86kg lätt.

Enligt storleksystemet så skall jag ha storlek 180/85 dock så är den för kort i armar och ben och är tok för stor, däremot så använder jag storlek 190/75 och den sitter perfekt men enligt systemet så skall det inte gå.

Är det någon som vet om regnställets egenskaper kan försämras av en maskintvätt eller tvättmedel?

Tacksam om någon även kan förklara varför, alt. hänvisa till något skötselråd.

Har för mig att de tvättråden med förklaring står i nya SoldR MtrlP... Hittade inte mitt ex nu kan därför ha fel...

Har för mig att de tvättråden med förklaring står i nya SoldR MtrlP... Hittade inte mitt ex nu kan därför ha fel...

Tvätt 40 grader och max 80 grader torktumling.

Jag har dock tvättat i badkaret utan större problem.

Har man möjlighet så är det nog mera skonsamt än maskintvätt.