Jump to content

nytt kreditkort

Guest Guest_Karlsson_*

Recommended Posts

Guest Guest_Karlsson_*

Hej SoldF!

Jag har beställt ett nytt kreditkort med en egen bild på.

Jag valde att ha m/90 camo på mitt kort, hur MÖP är detta på en skala?

Hej SoldF!

Jag har beställt ett nytt kreditkort med en egen bild på.

Jag valde att ha m/90 camo på mitt kort, hur MÖP är detta på en skala?

Du är i så fall minst tvåa på den idéen.

Fick mitt från handelsbanken med M90 för tre månader sen. :baskerFN:

Haha visakort med m90 fixade jag när de kom och de måste ha varit minst ett halvår sen. :lol::lala:

asså, nu kanske jag är väl försiktig... men.... är det verkligen smart att lägga ut sitt kreditkortsnummer sådär på internet... Jag skulle inte göra så...

Tagit bort länken till bilden. Tänk efter innan ni lägger ut bilder på era kreditkort som sagt. Det kan lätt sluta illa annars. Skulle jag vara hejo skulle jag spärrat kortet pronto.

/Vargas, BLÅGUL

@Hejo (denna info skickas även via PM)

Du väljer själv hur du nu vill göra med ditt kort. Då jag dock har mycket god insyn i branschen rekommenderar jag dig att snarast kontakta din bank och spärra ditt kort. Det bör dröja 3-5 bankdagar innan du får ett nytt hemskickat men denna "karantän" är godtagbar jämfört med alternativet.

GMY

Rokare BG

Sorry om jag delvis ligger bakom och "manade" fram bilden, men jag antog att kortet skulle censureras innan visning. B-)

Är sugen själv på idéen, så en censurerad bild på ett kort skulle sitta fint. Någon som vill göra ett nytt försök? :mellow:

Ha haa, jaa den var lite ljus... :lala:

Men hur ser korten ut på baksidan då? (Inga bilder på de tre sista siffrorna nu... :) )

Kom att tänka på det i affären idag då mitt kort från Handelsbanken är rosa/rött på baksidan - och det är ju lagom möpigt! :eeh:

Utdrag ur bestämmelserna avseende Swedbanks "Kort på kort":

Det är inte tillåtet att göra en bild som tagits på Kortinnehavares Kort på kort tillgänglig för allmänheten t ex genom att publicera sådan bild i tidning eller på Internet. Sådan bild får inte heller läggas ut på personlig hemsida på internet.

Kolla vad som står i avtalet med ER bank innan ni lägger ut era kort på nätet.

Bankerna har ganska stränga krav på vilka bilder dom godkänner.

Inga logos

Inga hockey/fotboll/whatever- lag

Ej sprit/öl/droger

Ej vapen

Ej siffror

mm

@SweSold:

Handelsbanken eller rättare sagt den finska firman som präglar deras kort verkar ha utgått från ett helvitt kort så baksidan

har "vintercamo".

Vänta. när, var, hur, hur mycket för att göra detta? /helt oinsatt i situationen

Kolla med din bank. Handelsbanken och Swedbank har denna möjlighet i alla fall.

Handelsbankens "egendesignade" kort kostar 123:-

Fan, dom godkände inte en bild på en pebba.

Jävla Swedbank. :)

Empiriska undersökningar har gett vid handen att både ubåtar och korvetter är okej. :baskerFN:

/mdn

Guest Guest_Karlsson_*

Haha, så jag var inte så originell som jag trodde!

Såg beskedet från Handelsbanken idag. Avslag.

Anledningen som gavs var att bilden innehöll "opassande värderingar"...

Jag känner att jag inte kan kommentera detta beslut utan att dra in politik eller fördomar om bankanställda på ett eller annat sätt, så jag skiter i det helt enkelt.

Det värsta är att jag nu måste hitta ett nytt motiv innan fredag.

Hur som helst; jag ser att flera har frågat om hur jag gjorde med mönstret. Tja, jag gjorde helt enkelt så att jag tog ett kort på ryggen på min fältjacka och la in den i datorn.

20 minuter i photoshop senare så hade jag uppnått önskad effekt (alltså att det inte såg ut som tyg längre i varje fall).

Skulle vilja ladda upp mönstret någonstans, nu när jag inte kan använda det så kan det lika gärna komma till nytta för någon annan tycker man.

Guest Guest_Karlsson_*

@SweSold: Korrekt. Någon tyckte att ett collage av olika gröna nyanser är opassande värderingar. Jag skickade ett mail till banken om det men kommer få svar tidigast imorgon.

@Gilthas: Jag skickar så fort jag får tillfälle.

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...