Jump to content

Cold War Crisis: Operation Garbo


Axel of Sweden

Recommended Posts

Hej, som ni kanske vet så har jag gjort en mod till C C generals ZH som inkluderar sverige som ett nytt lag.

men, jag slutat med utvecklingen av den modden och börjat med en ny mod eller snarare addon till den redan existerande modden till samma spel.

Modden heter cold war crisis och släpps den 28 juli och är en 100% total conversion

och man känner knappast igen nåt från generals ZH

 

cwclogo11d5207pk7.png

http://www.cold-war-crisis.de/wbboard/portal.php

 

Modden utspelar sig under 80 talet och är delvis baserat på Operation flashpoint

 

som ni kanske vet är lagen USA o Sovjet

 

modden är full med dussintals helt nya grejer, både grafiska och taktiska,

tillexempel så kan infanteriet lägga sig ned för gömma sig och sikta bättre, fordon har fungerande bromslysen och släcker framlysena när fienden är nära

och mycket mer.

 

jag håller jsut nu på med en addon till denna mod som inkluderar som bekant sverige men med vapen och utrustning från det sena kalla kriget.

hela ideen med att göra en addon fick jag när jag läste operation garbo böckerna

 

några smakprov

 

viggen1es8.png

ikv91qa5.png

strv104sz3.png

viggen2fk6.png

strv103hf3.png

Link to comment
Share on other sites

Guest Dirkan:_91

Coolt! jag har spelat modden redan, och den är grym! man får väl hoppas att du lyckas med det här :baskerFN:

 

stridsvagnen ovanför den vita viggen, är det en centurion? om inte, vad för stridsvagn?

Link to comment
Share on other sites

Jag laddade ner betan för ett tag sedan men har inte spelat den förräns nu. Kanske sent att komma med kritik men det var ganska tråkigt faktiskt. Jag lirade någon skärmytsel-bana mot en spelare. Den enda inkomstkällan jag hade var 2 oljeplattformar och jag kunde med lätthet beställa 2 strf9040 fullpackade med infanteri samt 1 strv122. Spelet var slut på mindre än 5 minuter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dirkan:_91
Jag laddade ner betan för ett tag sedan men har inte spelat den förräns nu. Kanske sent att komma med kritik men det var ganska tråkigt faktiskt. Jag lirade någon skärmytsel-bana mot en spelare. Den enda inkomstkällan jag hade var 2 oljeplattformar och jag kunde med lätthet beställa 2 strf9040 fullpackade med infanteri samt 1 strv122. Spelet var slut på mindre än 5 minuter.

 

Det är därför att det är en beta. beta betyder att modden inte är klar. han har bara hunnit göra sverige i den betan, och inte de andra lagen.

 

dessutom är det här numera en addon till cold war crisis, och det har inte kommit ut en beta på det här tillägget till än.

 

Du axel, när kan du tänka dig att släppa en beta på det här då? :lol:

 

du kommer ju att bli tvungen att ha byggnader dock, eftersom ryssland och usa har det. :lala:

Link to comment
Share on other sites

http://www.moddb.com/mods/cold-war-crisis

 

innan ni ger synpunkter om hur modden spelas så föreslår jag att ni provar Cold war crisis modden

 

Operation garbo är en helt ny mod än den "gamla" sverigemodden

och baserar sig på böckerna med samma namn.

OG är numera en addon till den redan existernade modden Cold war crisis.

Cold war crisis är utan tvekan den bästa modden till ZH, det är nästan ett helt nytt spel

och jag är inte den enda som redan börjar göra addons, det finns ett gäng som gör en addon med Västeuropeiska NATO länder tillexempel

 

jag skulle uppskatta lite ideer, och tankar om vad sverige ska ha för strykor/svagheter gentemot stormakterna

det kommer bli svårt att få sverige i spelet att inte bli underlägset, eftersom sverige saknade vissa vapensystem som sovjet och USA hade under

slutet av 80-talet,

jag är även öppen för förlag till dom redan existerande lagen, som tx motmedelsplan till sovjet.

 

---

Jag har upptäckt en cool grej med CWC, utvecklarna verkar ha gömt easter eggs i form utav kändisansikten på vissa infanteriester

en del ser bara lite bekanta ut, och jag helt 100 på att USA,s green beret har Bruce willis fejs

 

förresten kan man se OFP (Operation flashpoint) i gruset i början på träningsbanan

Link to comment
Share on other sites

Guest Dirkan:_91
http://www.moddb.com/mods/cold-war-crisis

 

innan ni ger synpunkter om hur modden spelas så föreslår jag att ni provar Cold war crisis modden

 

Operation garbo är en helt ny mod än den "gamla" sverigemodden

och baserar sig på böckerna med samma namn.

OG är numera en addon till den redan existernade modden Cold war crisis.

Cold war crisis är utan tvekan den bästa modden till ZH, det är nästan ett helt nytt spel

och jag är inte den enda som redan börjar göra addons, det finns ett gäng som gör en addon med Västeuropeiska NATO länder tillexempel

 

jag skulle uppskatta lite ideer, och tankar om vad sverige ska ha för strykor/svagheter gentemot stormakterna

det kommer bli svårt att få sverige i spelet att inte bli underlägset, eftersom sverige saknade vissa vapensystem som sovjet och USA hade under

slutet av 80-talet,

jag är även öppen för förlag till dom redan existerande lagen, som tx motmedelsplan till sovjet.

 

---

Jag har upptäckt en cool grej med CWC, utvecklarna verkar ha gömt easter eggs i form utav kändisansikten på vissa infanteriester

en del ser bara lite bekanta ut, och jag helt 100 på att USA,s green beret har Bruce willis fejs

 

förresten kan man se OFP (Operation flashpoint) i gruset i början på träningsbanan

 

Starka försvarsbyggnader, kanske i form av extra sryktåliga bunkrar. svagheterna var ju att vi inte hade mycket till antal att försvara oss med om man jämför med stormakterna. men det är inte en för stor nackdel. (tänker på finska vinterkriget)

De andra lagen i CwC är redan bra som dom är. :)

 

Ok, men vilka vapensystem menar du då? du kanske menar infanteriburet luftförsvar? Vi hade ju RBS77 Hawk och RBS 70 som luftvärn, Viggen, S-stridsvagnen, Pansarbandvagn 302, Hkp 9, Fälthaubits 77, ak4 och 5 med granattillsats, AT-4, grg m48, osv

 

Edit: jag hade spelat modden innan jag gjorde första inlägget i den här tråden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...