Jump to content

Min klocka

Greven

Recommended Posts

Lämnade in min klocka till en urbutik i staden jag bor i för att en knapp som man startar tidtagning med lossnade.

Dom beställde en ny knapp och fixade till uret och jag betalade 600:- för jobbet. Dagen efter åker jag och badar i havet och på kvällen ser jag att klockan har läckt så det är kondens på insidan av glaset samt att urtavlan har gulnat, ser nästan ut som rost.

Dagen efter åker jag tillbaka med klockan till butiken och förklarar.

Jag har haft klockan i 5 år och den har funkat helt felfritt och aldrig läckt innan.

Mannen i butiken sa att dom alltid trycktestar alla klockor som lämnar butiken och att dom inte missar det. Nu testade han den igen och då var den inte tät, jag tror inte att jag har misshandlat klockan så mycket på 12 timmar att den börjat läcka.

Man kan ju ge sig på att dom kommer strula som alla andra företag/myndigheter så fort man åberopar att dom gjort något fel.

Vad har jag för rättigheter o.s.v i detta fallet?

Jag hoppas självklart att dom löser det och fixar till allting men jag har för mycket erfarenheter för att tro det.

Tacksam för svar.

Om du har en konsumentombudsman i stan så kan du fråga dom personerna före.

Har råkat ut för samma sak, och den urmakaren hade inga problem med att ge mig en ny klocka med samma eller bättre funktioner än den jag hade tidigare.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...