Jump to content

Flashpoint


Prickskytten

Recommended Posts

Ja, är det någon som har sett denna serie som handlar om en kanadensisk polisinsatsstyrka? Har gått två avsnitt i amerikat, men finns ju att ses för den som vet vart man ska leta. ;-) Tycker att den verkar ganska lovande, även om man kanske tycker att det är en del knasiga situationer ibland.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ja, är det någon som har sett denna serie som handlar om en kanadensisk polisinsatsstyrka? Har gått två avsnitt i amerikat, men finns ju att ses för den som vet vart man ska leta. :rockon: Tycker att den verkar ganska lovande, även om man kanske tycker att det är en del knasiga situationer ibland.

 

Jag var ju tvungen att kolla när du nu tipsade. Jag skulle gärna säga att det verkar som en lovande serie, om än inte särskilt orginell, men det är tyvärr lite för många tramsigheter för att det ska vara ok:

 

* Antalet tjejer under 160cm i polisiära insatsstyrkor världen över måste ju vara i det närmaste noll. Visst, klart att man ska ha tjejer med, men i den rollen hon har blir det ganska overkligt.

* Miljöerna på stationen är också lätt overkliga. Superfina lokaler med massa übermodern utrustning, och ett larm som för tankarna till Demolition Man, det är bara "Murder, Death, Kill" som fattas.

* De har samma fina hitech datorprogram som i 24 och massa andra filmer där man på en sekund får fram 3D-ritningar på vartenda hus i staden, och kan se planritningar komplett med livestatus för var alla badguys befinner sig. Please! De andra sakerna kan man väl köpa men där blir det för mycket.

 

Njae. Två av fem patroner blir det.

Om du inte har sett The Shield eller The Wire så gör det istället. T.o.m. The Unit är bättre (inte polisserie, men lite allmänt specialstyrketema iaf).

 

PS. Vad menas med Strategic Response Unit? Rätta mig om jag har fel men: Strategi = lång sikt, Taktik = kort sikt. Det kan väl knappast bli mer Tactical än så här?

Link to comment
Share on other sites

Nä jag håller med, spårade ur lite. Känns som att man försöker trycka in alldeles för mycket för att det ska få plats på 50 minuter. Först är det bakgrundsinfo, sen lite sentimentalitet, sen lite gisslansituation med psykologi och annat, sen lite mer sentimentalitet.

 

EDIT: Och nej, jag har inte sett varken eller, ska kolla upp dem. Tack för tipset :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...