Jump to content

GPS-halsband med elchocker

tinhead

Recommended Posts

http://idle.slashdot.org/idle/08/07/08/1513259.shtml

http://www.washingtontimes.com/weblogs/avi...h-your-peanuts/

:rolleyes:

Just when you thought you’ve heard it all...

A senior government official with the U.S. Department of Homeland Security (DHS) has expressed great interest in a so-called safety bracelet that would serve as a stun device, similar to that of a police Taser®. According to this promotional video found at the Lamperd Less Lethal website, the bracelet would be worn by all airline passengers.

This bracelet would:

• take the place of an airline boarding pass

• contain personal information about the traveler

• be able to monitor the whereabouts of each passenger and his/her luggage

• shock the wearer on command, completely immobilizing him/her for several minutes

Tjaa jag vet inte vad man kan säga..men dom slutar inte att förvåna en från andra sidan pölen :D

Uhm, for det forsta sa ligger foretaget ifraga i Kanada, inte USA. For det andra sa finns det absolut inget som antyder att DHS verkligen vill infora det har. Det verkar mest som de ser det som en intressant sak for FoU.

Jag ar villig att satsa en arslon pa att det har aldrig kommer att inforas.

Snalla - tro inte pa allt ni hor om galenskaper i USA......

Uhm, for det forsta sa ligger foretaget ifraga i Kanada, inte USA. For det andra sa finns det absolut inget som antyder att DHS verkligen vill infora det har. Det verkar mest som de ser det som en intressant sak for FoU.

Jag ar villig att satsa en arslon pa att det har aldrig kommer att inforas.

Snalla - tro inte pa allt ni hor om galenskaper i USA......

Närå.

Det går lika bra att läsa innantill ;)

http://idle.slashdot.org/comments.pl?sid=6...mp;cid=24101365

Det kommer förhoppningsvis inte längre än till FoU...fast konstigare saker har hänt.. :dong:

Notera att det engelska ordet "bracelet" betyder armband, inte halsband. Jag skulle personligen inte ha något problem med att bära ett sådant istället för en biljett när jag flög, om det innebar en ökad säkerhet ombord.

Ibland undrar man om det inte bara blir enklare att skrota tanken om att förflytta sig mellan länder.

Folk kommer att bli räddare och räddare för utländska makter, tyvärr. Globaliseringen som har ökat explosionartat de senaste åren kommer sakta men säkert gå tillbaka 100 år i tiden igen...elelr så blir det Mad max av alltihop!

Tycker det sägs så mycket om vad dom har för sig därborta på andra sidan vattnet. Över hälften visar sig ju dock nästan alltid bara vara rykten. Både hoppas och tror nog att detta inte är ett undantag.

Innan man kapar ett flygplan kapar man av armbandet.

Under förutsättning att det går att kapa av armbandet utan att få en "completely immobilizing shock"...

Självklart menade han innan man kapar flygplanet, kapar man av sig armen :D

Ska man ändå dö spelar det inge roll om man gör det med en arm mer eller mindre.

/Martinator

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...