Jump to content

Vilka befattningar är lämpliga?

Guest Guest_Killer

Recommended Posts

Guest Guest_Killer

Hejsan gott folk

Mönstrade i September 07 och blev preliminärt placerad som "GA824 Bas/Strilsäkgruppchef". Hamnade i reserven och skickade en överklagan. Överklagan nekas men de skrev att "Dina chanser ökar ifall du söker i sommar, alternativt i höst". Först och främst, är det någon som vet exakt vart de vill att jag ska vända mig?

Utöver det så tog jag på mig uppgiften att kontakta dem och ringde pliktverket. De hade inte tid att ta mitt samtal då, men han rekommenderade mig att se över vilka befattningar jag skulle kunna tänka, det skulle göra det lättare för mig.

Mina värden från mönstringen var:

Längd: 179cm

Vikt: 74kg

8 i Intel

Perfekt syn och hörsel

Resten var 6or

och tjänstbarheten var A

Så vad tror ni att jag är lämplig för? Jag har inga illusioner om att få något extremt exklusivt lr anmärkningsvärt, lr att "jag är bäst". Det jag dock helst vill ha är något som ger bra meriter, är stridande lr någolunda utmanande. Jag vill kunna dels få ut något av värnplikten som det civila inte kan erbjuda, men samtidigt även ha en placering där jag kan erbjuda något för FM.

Säg vad ni tycker, jag är relativt ödmjuk. Ni kan förövrigt säga ifall det är någon idé med mina värden. Ifall det är det dock, är det någon poäng med att påpeka att de sakerna jag fick 6 på, ex min styrka och kondition är saker som jag tränar dagligen nu och som i vilket fall som helst inte är värden som är skrivna i sten så att säga?

MvH

Killer

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...