Jump to content

Livgardet Kungsängen 2010


Recommended Posts

Tjena, min första post... ;-)

 

Är det någon här som rycka in på Livgardet 2010, januari alltså? Själv ska jag dit och hålla på med fordon nämligen.

Är det nån annan här som ska in 2010, på nåt annat regemente kanske?

 

Jag kommer från Stockholm.

 

/Joakim

Edited by PBV902
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wow... trodde verkligen att fler än jag skulle göra lumpen 2010 av folket här på forumet. Kan det verkligen vara så att inte en enda liten själ där ute ska in på livgardet 2010? :Malaj:

 

Vore kul att snackas vid lite.

 

Även andra som ska rycka in 2010, ge er till känna!! :worthy:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
jepps,

 

Stridsfordonsskytt, förare LG 2010-01. Är också från stockholm f.ö. kommer bli kul som fan.

 

Btw kommer vi få göra högvakten?

Med största sannolikhet kommer ni få göra det. För årets kull gör Stadsskytte-plutonerna högvakt på Stockholms Slott medan Stab/tross, GRK, fordon gör högvakten på Drottningholms Slott.

Link to comment
Share on other sites

Att det är strikt skyttet som fgår på stockholm och "resten" som går på D-Holm ska man ta med ett par rejäla nypor salt.

Jag låg på Stab&Tross pluton på 6.Komp, och gick ca 7 dygn på Stockholm Slott. Under 2008 gick så gott som samtliga soldater på Gardesbataljonen högvakt på både Stockholm Slott och Drottningholm Slott.

Att ha varit Livgardist utan att ha gått vakt på Stockholm Slott är lite att se som ett misslyckade :rolleyes:

 

Så oroa er inte för högvakteriet. Även om ni rycker in som Stab&Tross eller stridsfordonsbesättningar så kommer ni få gå på Stockholm Slott. :rockon:

Gardet har gått högvakt sedan 1521, så det är inget nytt och rutinerna sitter _väldigt_ bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Tja! Jo jag ska in som MP/Säk-gruppbefäl i Januari 2010. Längtar som fan! Är dock inte från Stockholm, kommer från Eskilstuna

 

Tja, Rycker in också in som MP/Säk-gruppbefäl, kommer från Sthlm, ses 2010 då;)

 

 

Finnemang :navy: Första jag hör/ser som också ska in som MP/säk 2010 :D

Edited by Dicken
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Lite oftopic, när får vi födda .92, under årets första kvartal reda på när vi får göra lumpen ?

 

Enligt Pliktverkets FAQ ska vi få inloggningsuppgifter till lämplighetsprövningen i augusti :) Sen förhoppningsvis mönstring 2010 ^^

Själv hoppas jag på en plats som MP på livgardet :) , men de hänger på synen :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Enligt Pliktverkets FAQ ska vi få inloggningsuppgifter till lämplighetsprövningen i augusti :) Sen förhoppningsvis mönstring 2010 ^^

Själv hoppas jag på en plats som MP på livgardet :baskerKav: , men de hänger på synen :baskerKav:

 

Nja, plikverket väger väl ändå in några saker till...

Link to comment
Share on other sites

Enligt Pliktverkets FAQ ska vi få inloggningsuppgifter till lämplighetsprövningen i augusti :) Sen förhoppningsvis mönstring 2010 ^^

Själv hoppas jag på en plats som MP på livgardet :happy: , men de hänger på synen :unsure:

 

Nja, plikverket väger väl ändå in några saker till...

 

Ja, de förstås. Lät lite dumt kan jag hålla med om... men iallafall, synen är en av de saker det hänger på. En viktig sak.

Link to comment
Share on other sites

Efter en hel del tjafs med pliktverket har jag nu blivit placerad som skyttesoldat på Livgardet, är grymt taggad :) Är själv från Skellefteå så blir väl en bit att resa :)

 

Vi har en kille från Skellefteå från min pluton och han får flyga vad jag vet. Så du har inte lång restid alls.

Link to comment
Share on other sites

Efter en hel del tjafs med pliktverket har jag nu blivit placerad som skyttesoldat på Livgardet, är grymt taggad :) Är själv från Skellefteå så blir väl en bit att resa :lol:

 

Vi har en kille från Skellefteå från min pluton och han får flyga vad jag vet. Så du har inte lång restid alls.

Det låter ju förträffligt :clap: slipper man uggla på tåg hela vägen ner och upp :)

Edited by Razgriz
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Enligt Pliktverkets FAQ ska vi få inloggningsuppgifter till lämplighetsprövningen i augusti :baskerPa: Sen förhoppningsvis mönstring 2010 ^^

Själv hoppas jag på en plats som MP på livgardet :lol: , men de hänger på synen :baskerPa:

 

Nja, plikverket väger väl ändå in några saker till...

 

 

Har han syn C kommer han få det jäkligt tufft även om han har 9or i resten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...