Jump to content

CURRICULUM VITAE på engelska


Recommended Posts

Halloj gubbar och gummor, nu e de sisom så att jag pga anledning behöver författa en CURRICULUM VITAE på engelska och det kan väl erkännas mina kunskaper kunde vara bättre, min fråga e ju då till forumet, finns det nån/nått ställe där man på nått datatekniskt enkelt sätt kan översätta mitt svenska CURRICULUM VITAE till hyfsad engelska??

 

jag har sökt i sökfunktionen på både cv och CURRICULUM VITAE och inte fått nån träff.

Link to comment
Share on other sites

Halloj gubbar och gummor, nu e de sisom så att jag pga anledning behöver författa en CURRICULUM VITAE på engelska och det kan väl erkännas mina kunskaper kunde vara bättre, min fråga e ju då till forumet, finns det nån/nått ställe där man på nått datatekniskt enkelt sätt kan översätta mitt svenska CURRICULUM VITAE till hyfsad engelska??

 

jag har sökt i sökfunktionen på både cv och CURRICULUM VITAE och inte fått nån träff.

 

Prova Google Translate, du får ändra gramatiken men översättningen fungerar förvånansvärt bra.

 

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Verkar finnas lite olika alternativ, CV, curriculum vitae och résumé

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Curricula_vitae

 

läs artikeln kan ge en hel del mat nyttigt.

 

 

bjuder även på en länk till ett svensk-engelskt online lexikon som kan komma till nytta.

http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html

 

 

lycka till!

Link to comment
Share on other sites

@stolpskottet

@Bappelsinmannen

Vilka grabbar, tack ska ni ha det där ska nog banne mej funka så jag får till det, bugar och bockar.

gff :worthy: ---->Bappelsinmannen stolpskottet :rockon::D

 

det där google translator verkar ju funka klockrent, va hur lätt som helst att få en stor mängd text översatt

Link to comment
Share on other sites

Hur får man drömjobbet

 

Finns ett par länkar i denna utdöda tråd. Det kan vara enorm skillnad på hur t.ex en britt eller amerikan anser att ett CV ska se ut jämfört med en svensk arbetsgivare. Så ska du skicka CV.t till en icke-svensk så föreslår jag att du tittar lite på engelska sidor om hur man skriver ett CV (t.ex översta länken i tråden jag länkat till).

 

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Hur får man drömjobbet

 

Finns ett par länkar i denna utdöda tråd. Det kan vara enorm skillnad på hur t.ex en britt eller amerikan anser att ett CV ska se ut jämfört med en svensk arbetsgivare. Så ska du skicka CV.t till en icke-svensk så föreslår jag att du tittar lite på engelska sidor om hur man skriver ett CV (t.ex översta länken i tråden jag länkat till).

 

Lycka till

som tur e så ska den gå till en svensk myndighet så man får väl hoppas att handläggarens kunskaper i främmande språk e lika bra som dom kunskaperna jag besitter, jag har faxis lyckats att tota ihop ett cv och som jag spänt väntar på att ska kontrolleras av en forummedlem här så jag eventuellt kan göra några tillrättaläggande(nåja jag har ju redan sänt iväg den förstås men det borde väl om det visar sej nödvändigt att kunne inkomma med kompletteringar)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...