Jump to content

M/87 tröja

Guest Guest_Erik_*

Recommended Posts

• 4 weeks later...

Rekomenderar varmt att köpa en sådan, den är guld värd!!!

Plus att man får ju bära den reglemetsenligt som yttertröja vilket är underbart, men den funkar även som förstärkningsplagg.

Beror ju på vilken befattning man har om man har användning för tröja M/87 eller inte. Är ju främst på befäls nivå den används eftersom man brukar sätta gradbetäckningarna på axelklaffarna.

Använder den själv eftersom jag är gruppchef.

Använder fortfarande en av mina mörkblå som förstärkningsplagg civilt. Den är dock moddad så att namnbrickehållaren och naturligtvis gradbeteckningar är väck

Jag tycker den är lagom varm och luftig.

Brukar alltid vara med när jag är ute på resa. Går att ha som kudde eller tröja och duger till nöds tillsammans med vit skjorta om man hamnar på oplanerad fest.

För resor och andra icke ansträngade aktiviteter är den bra, vid fysiskt arbete blir den som sagts ovan för varm och samlar fukt. Om man har ett varmt och torrt utrymme där den kan torka är den sannolikt bra att ha till sjöss.

Kort sagt, mindre bra om din aktivitet innebär svettning eller om du har den som ytterplagg i någon form av väta, bra om du inte rör så mycket på dig och kan hålla dig torr.

Tycker tröja M87 håller betydligt högre kvalité än standard H&M.

Har använt min flitigt under 13 år och först nu börjar den ta slut.

Jag tycker den funkar i skogen när man sågar på höst och vår.

/martinator

Tycker detta är ett härligt plagg. Men som övriga säger så beror det på aktivitet. Den är väldigt skön som förstärkningsplagg när det är runt -10 grader och man ska va ute och träna exercis. Man blir ju inte svettig av exercis, men värmetröjan hade blivit för varm.

På militärhögskolan använde jag den blå m/87-tröjan ganska frekvent då enbart skjorta och kavajen blev för kallt och rocken var för jobbig att släpa med sig. De dagar temperaturen kröp ner mot -30 grader så sätte man på sig det mesta man hade innan man begav sig mot skolan :lala:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...