Jump to content

Problem med Direct X


Womack

Recommended Posts

Jag vill spela Close Combat 5. Dock så funkar det bara i ett par sekunder innan varningsrutan kommer upp med texten "Informs DirectDraw that the previous Blt which is transfering information to or from this surface is incomplete. ", därefter stängs spelet av.

Jag tog reda på att något som heter "direct draw" skall ändras/stängas av. Detta gör man genom att gå in i DXDIAG.

 

Mitt problem: Jag kommer inte in i DXDIAG. "Windows cannot find DXDIAG bla bla bla". Jag vet att jag har version 9.0c till direct x. För säkerhets skull laddade jag ner det igen och installerade men samma problem. Varför öppnas inte skiten? Jag blir galen! :unsure:

 

Min burk:

 

Gainward GeForce 7600GT 256MB 1.4ns DDR3

MSI P965 NEO-F, P965,

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

NorthQ 4001AL, 400W

Windows XP sp2

 

Jättetacksam för hjälp!

Link to comment
Share on other sites

Jag vill spela Close Combat 5. Dock så funkar det bara i ett par sekunder innan varningsrutan kommer upp med texten "Informs DirectDraw that the previous Blt which is transfering information to or from this surface is incomplete. ", därefter stängs spelet av.

Jag tog reda på att något som heter "direct draw" skall ändras/stängas av. Detta gör man genom att gå in i DXDIAG.

 

Mitt problem: Jag kommer inte in i DXDIAG. "Windows cannot find DXDIAG bla bla bla". Jag vet att jag har version 9.0c till direct x. För säkerhets skull laddade jag ner det igen och installerade men samma problem. Varför öppnas inte skiten? Jag blir galen! :unsure:

 

Min burk:

 

Gainward GeForce 7600GT 256MB 1.4ns DDR3

MSI P965 NEO-F, P965,

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

NorthQ 4001AL, 400W

Windows XP sp2

 

Jättetacksam för hjälp!

Är du admin eller vad för access har du?

Kolla i WINDOWS\system32 om du har en dxdiag.exe där.

 

Detta tycker microsoft att man skall göra ifall man får det felet...

http://support.microsoft.com/kb/195480

Link to comment
Share on other sites

Nu funkar det! :baskerPa:

Löstes genom att högerklicka på skirvbordet - properties - settings - advanced - troubleshoot - och sen ändra harware acceleration några snäpp! Tackar för hjälpen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...