Jump to content

Funderingar av Jack Handey

Delta Golf

Recommended Posts

Dumsurfade lite och hittade dessa gyllene ord!Läs och begrunda, och märk hur de kommer att lyfta din vardag :) ;

"Varför begär alltid folket som gör fartygsmyteri bättre förhållanden? Jag skulle begärt ett flipperspel, för med allt gungande fram och tillbaka skulle man nog få en hel del frispel."

"Jag slår vad om att huvudskälet till att polisen håller folk borta från platser där ett flygplan har kraschat är att det antagligen skulle vara några som skulle gå in i vraket och lägga sig ner, och sedan spela att de vaknar upp och säga "Vad fan var det?""

"Jag tycker inte att clowner är roliga. Jag tycker faktiskt att de är skrämmande. Jag har undrat var denna övertygelse kommer ifrån, och jag antar att det är från den gången jag gick till cirkusen och en clown dödade min pappa."

"En sak som barn gillar är att bli lurade. Till exempel, en gång skulle jag ta med min brorson till Disneyland, men i stället tog jag med honom till en gammal nedbrunnen fabrik. "Oh nej," sa jag, "Disneyland har brunnit ner!" Han grät och grät, men jag tänkte att djupt inom sig tänkte han att det var ett himla bra skämt. Jag körde då iväg mot det riktiga Disneyland, men det började bli sent."

"Jag önskar att en robot kunde bli vald till president, för då skulle vi kunna skjuta på den då han kom på besök, och sedan inte ha så stora samvetskval."

"När jag var barn så var min favoritsläkting Farbror Grottman. Efter skolan gick vi alltid för att leka i hans grotta, och då och då så åt han upp en utav oss. Det var inte förrän långt senare som jag fick reda på att Farbror Grottman var en björn."

"Om du skulle vara deltagare i ett krig, kasta en sån där gul paprika mot fienden i stället för en handgranat. Kanske skulle det få dem att fundera på hur idiotiskt kriget är, och medan de tänker, kan du kasta en riktig granat mot dem."

"När du är tio år gammal och en bil kör förbi och stänker upp vatten på dig ur en vattenpuss, är det svårt att bestämma sig om man ska gå så till skolan eller om man ska gå hem och byta om till rena, torra kläder. Så medan han stod där och funderade, körde jag runt kvarteret och stänkte vatten på honom en gång till."

osv osv

Finns hundratals!

//DG

Hahaha den var bra "När jag var barn så var min favoritsläkting Farbror Grottman. Efter skolan gick vi alltid för att leka i hans grotta, och då och då så åt han upp en utav oss. Det var inte förrän långt senare som jag fick reda på att Farbror Grottman var en björn."

;) ;)

"Om du skulle vara deltagare i ett krig, kasta en sån där gul paprika mot fienden i stället för en handgranat. Kanske skulle det få dem att fundera på hur idiotiskt kriget är, och medan de tänker, kan du kasta en riktig granat mot dem."

Ska prova det om tillfälle ges, låter dumt nog för att funka

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...