Jump to content

Telia abonnemang problem?

Jessi

Recommended Posts

Skaffade idag Telia Abonnemang 99 istället för Telia Refill.

Med Telia Refill 99 får man ju telefonen på köper så att säga, och ringer för hela månadskostnaden på 99kr/månad. Min fråga är då, hur kan man se sin hittils använda mängd saldo av dessa 99kr? Med Refill gäller ju *120# , men icke då med abonnemang. Får endast ett felmeddelande som hänvisar mig till att ringa 455.

Efter att ha navigerat mig till att "Kolla saldo på det nummer jag ringer ifrån" får jag bara höra att ett problem har uppstått och att jag ska försöka senare.

Betyder detta då att det inte finns något sätt att se hur mycket man har ringt för hittils?

Mina Sidor på www.telia.se har jag redan provat, men där finns inget möjligt sätt för mig att se mina sidor då abonnemanget inte står på samma personnummer som användaren, dvs, jag står inte skriven på abonnemanget. Med andra ord ser detta ut att vara en ond cirkel. Någon som har en lösning?

Då får du väl lära dig din mammas/pappas personnummer då´rå :P

Ett annat alternativ är ju att ställa in i din telefon så att den räknar antal samtalsminuter, så ser du ju hur mycket du ringt för. Vissa telefoner kan till och med hålla reda på kostnaden. Fast det kräver ju att du har samma avgift oavsett vem du ringer till och när. Vet inte om det finns telefoner som håller koll på variabla avgifter också, men det tror jag inte. Tillochmed min iphone, som saknar en hel del finesser som vi vant oss vid ska finnas i en mobil sedan mitten av nittiotalet, har ett räkneverk som visar total samtalstid.

Grejen med ett "riktigt" abonnemang är ju att man inte behöver ha strikt koll. När dina 99:- är slut så faktureras du ju bara för det överstigande beloppet. Så var det i alla fall när jag hade det gamla telia pott-abonnemanget, där man betalade 150:- som man också ringde för (för upp till 6:-/minuten.. det var dyrt med mobil på 90-talet).

/E

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...