Jump to content

Medarbetare till mod-projekt sökes

Jessi

Recommended Posts

Några av er kanske har sett att jag driver en studio på www.fpsbanana.com. Vi har bland annat inlett början på en Swedish Forces mod för CoD4, som helt enkelt siktar på att ställa om USMC till svenska trupper. Motgångar och att två av våra framstående moddare har tvingats lämna studion har däremot suttit oss i situationen att vi inte har tillräckligt med folk längre för att bedriva generell moddning.

http://www.fpsbanana.com/studios/1037 < Länk till studion.

http://www.fpsbanana.com/members/56492 < Länk till min profil på sidan.

Om ni vill ansöka, följ formeln som finns på studions sida (Leta röd text i höger kolumn =)

Folk som kan XHTML/HTML och möjligen andra kodspråk vore också trevligt. Lista på vad som sökes finns här nedan.

3D designer; Folk med kunskap om 3d modeller samt smoothing.

Textur/UV mappare; Folk med kunskaper i textur-arbete och UV mapping för först och främst Counter-Strike Source och Call of Duty 4. (Men självklart även till andra spel)

Mappare; Dessa underbara kartskapare till vilket spel som helst som stöds av FPSB sökes, dvs, i stort sett vilket som helst överlag.

Kodare/skriptare för CSS och dedikerade serversystem för CSS.

Ljudartister; Folk som har kunskaper i att skapa och/eller mixa/"göra om" ljud relaterade till spel.

Grafiska artister; Något alternativt, folk som kan graphic art, såsom photoshop, rendering osv.

Ned står spel som stöds av våran studio hittils listade ( Men om Du har kunskaper inom något annat går det lika bra så länge det finns på FPSbanana )

Supported Games: Counter-Strike: Source, Counter-Strike, Half Life 2 DM, Counter Strike: Condition Zero, FPSB (Moddning av sidan), Half Life 2, Half Life, Crysis, Half Life 2: Episode One, Half Life: Opposing Force, Half Life: Blue Shift, STALKER: Shadow of Chernobyl, Half Life 2: Episode Two, Call Of Duty 4, Penumbra: Overture, Penumbra: Black Plague, The Elder Scrolls IV: Oblivion och dess moddar, Freelancer.

Om ni känner kallet, ge mig ett litet hojt! FPSbanana kan vara jobbigt att lära sig till en början, men som med alla vanesaker vänjer Ni er förmodligen fort. God kunskap i engelska erfordras.

Jag skulle vilja ha lite hjälp med min mod Operation Garbo tidigare känd som Swedish Forces

http://www.moddb.com/mods/9407/operation-garbo

Jag skulle uppskatta om nån Photoshopkunnig på forumet skulle kunna göra loadscreens och annat dekorativt till modden.

Modden handlar som du kánske redan vet om en rysk invasion på svensk mark i modern tid,

Moddens namn kommer från Harry Winters Operation Garbo triologi.

Jag slår ihop dessa förfrågningar till en tråd och hoppas att framtida rekryteringsannonser, samt frågor om mod-jobb hamnar här inne i framtiden. SoldF är ju inget forum för datorspelare/spelutvecklare, men eftersom en stor del av våra medlemar gärna spelar olika milsimspel så tycker jag att denna tråd trots allt är befogad och får existera tills vidare.

Jag vill dock poängtera att SoldF varken kan ta något ansvar för kvaliteten på eventuella rekryteringar eller på evenuella arbetsgivare.

mvh

Erik G

BlåGul dvs moderator på SoldFs dataavdelning

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...