Munken_swe Posted May 26, 2008 Report Share Posted May 26, 2008 Jag har nu, i februari och mars-maj ringt handläggaren som fattade beslut om min placering i utbildningsreserven, ungefär en gång i veckan för att höra om det finns lediga tjänster. Jag har nu fått besked om att det finns en ledig tjänst. Jag skulle skicka in mina personuppgifter och att jag accepterar tjänsten osv. Men det är lite problem. Delivery Status Notification (Failure) Från: [email protected] Skickat: den 26 maj 2008 14:01:37 Till: [email protected] This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. [email protected] Details: Reporting-MTA: dns;SEMAIL.pliktverket.se Received-From-MTA: dns;mailx.pliktverket.se Arrival-Date: Mon, 26 May 2008 15:59:36 +0200 Final-Recipient: rfc822;[email protected] Action: failed Status: 5.1.1 Hjälp någon? Har även postat i pliktverk-subforumet eftersom någon annan kan ha haft samma problem, men här i dataenheten kanske det finns bättre expertis. Edit: har mailat kanske 5 ggr och alltid samma svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajohansson Posted May 26, 2008 Report Share Posted May 26, 2008 Det där känns som om du försöker maila till en adress som inte existerar. Är du säker på att du ska maila till [email protected]? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted May 26, 2008 Report Share Posted May 26, 2008 [email protected] är lite fel va? Beroende på vilket kontor du tillhör borde det vara sto (Stockholm), gbg (Göteborg) eller kri (Kristianstad) före snabela:t. Gör om, gör rätt ;) ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
linush Posted May 26, 2008 Report Share Posted May 26, 2008 Jag har nu, i februari och mars-maj ringt handläggaren som fattade beslut om min placering i utbildningsreserven, ungefär en gång i veckan för att höra om det finns lediga tjänster. Jag har nu fått besked om att det finns en ledig tjänst. Jag skulle skicka in mina personuppgifter och att jag accepterar tjänsten osv. Men det är lite problem. Delivery Status Notification (Failure) Från: [email protected] Skickat: den 26 maj 2008 14:01:37 Till: [email protected] This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. [email protected] Details: Reporting-MTA: dns;SEMAIL.pliktverket.se Received-From-MTA: dns;mailx.pliktverket.se Arrival-Date: Mon, 26 May 2008 15:59:36 +0200 Final-Recipient: rfc822;[email protected] Action: failed Status: 5.1.1 Hjälp någon? Har även postat i pliktverk-subforumet eftersom någon annan kan ha haft samma problem, men här i dataenheten kanske det finns bättre expertis. Edit: har mailat kanske 5 ggr och alltid samma svar. Ditt e-mail saknar mottagare. Du har alltså skrivit fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted May 26, 2008 Author Report Share Posted May 26, 2008 Fick adressen bokstaverad för mig, "Rickard Kalle Gustav". Misstänker att det är hotmail som spökar, så jag bad en vän maila från spray. Han var tvungen att åka iväg, men efter 15 minuter så hade han inte fått något felmeddelande. Vi får se hur det utvecklar sig. Fler teorier? Edit: Är du säker på det Linush? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted May 26, 2008 Report Share Posted May 26, 2008 Jag är också helt övertygad om att det är fel e-mail adress. Hur svårt kan det vara att maila ett mail till det kontor du har pratat med, om du nu har skickat flera mail till just denna adress tidigare?? Skriv gärna din handläggares namn i ärende-fältet, så kommer det fram till rätt person snabbare. Kolla på pliktverkets hemsida, http://www.pliktverket.se/sv/Kontakta-oss/ , så ser du hur du lättast gör (vilken e-mailadress du ska skicka till) om du inte förstod vad jag menade förut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted May 26, 2008 Author Report Share Posted May 26, 2008 Jag är också helt övertygad om att det är fel e-mail adress. Hur svårt kan det vara att maila ett mail till det kontor du har pratat med, om du nu har skickat flera mail till just denna adress tidigare?? Skriv gärna din handläggares namn i ärende-fältet, så kommer det fram till rätt person snabbare. Kolla på pliktverkets hemsida, http://www.pliktverket.se/sv/Kontakta-oss/ , så ser du hur du lättast gör (vilken e-mailadress du ska skicka till) om du inte förstod vad jag menade förut. Jag har redan mailat pliktis och förklarat saken för dem, och frågat om adressen existerar, eller vilken jag borde använda. Det konstiga är att jag mönstrade i Kristianstad, men min handläggare som fattade beslut är i Göteborg. Så det blir konstigt på vilket sätt det än blir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted May 26, 2008 Report Share Posted May 26, 2008 Då ska vi se här. Först tar vi reda på vilken dator som hanterar mailen för pliktverket.se $ host -t mx pliktverket.sepliktverket.se mail is handled by 10 mailx.pliktverket.se. När vi vet det så frågar vi den ifall adressen är OK. $ telnet mailx.pliktverket.se smtpTrying 195.67.81.50... Connected to mailx.pliktverket.se. Escape character is '^]'. 220 pliktverket.se ESMTP EHLO mx.kth.se 250-mailx.pliktverket.se 250-PIPELINING 250-SIZE 10240000 250-ETRN 250-STARTTLS 250 8BITMIME MAIL FROM: <[email protected]> 250 Ok RCPT TO: <[email protected]> 250 Ok Pliktverkets mail-gateway tycker alltså att adressen existerar, men den misslyckas med att leverera det. Jag misstänker att RKG står för RegionKontor Göteborg. Korrekt adress till regionkontoret i Götet är [email protected] / Eskil <[email protected]> Link to comment Share on other sites More sharing options...
linush Posted June 3, 2008 Report Share Posted June 3, 2008 Fick adressen bokstaverad för mig, "Rickard Kalle Gustav". Misstänker att det är hotmail som spökar, så jag bad en vän maila från spray. Han var tvungen att åka iväg, men efter 15 minuter så hade han inte fått något felmeddelande. Vi får se hur det utvecklar sig. Fler teorier? Edit: Är du säker på det Linush? Jag kan svara på att när jag skulle skicka iväg ett e-mail till min klassföreståndare skrev jag '<e-mail>@solvesborg' då det även skulle vara .se efter solvesborg. Då fick jag även ett felmeddelande utav nämnd sort. Det kan även varit strul i den mottagande delen utav detta problem, dvs att Pliktverket strular. Inte du. Hursomhelst så står det väldigt tydligt att något gick snett vid den mottagande änden av linjen så att säga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted June 6, 2008 Report Share Posted June 6, 2008 Inte för att jag vill vara sån men.... testa att skriva kallebanan(snabel-a)pliktverket.se istället för [email protected] så kanske kanske minimerar vi skräpmejlen till dem något... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.