granQ Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Skrev bara lite och det blev som det blev. Denna dikt är för alla dom tappra män som mig är utan flickvän och snart ska in i lumpen, den låter väldigt sådär "ohh jag ska ta livet av mig allt är hopplöst" på en del ställen, men så är det ju ibland när man inte har flickvän ;9 för er som inte är så vana med slang så. GF == Girlfriend Jaja.. nu kommer den ;) Vill bara ta och gråtamen en kille på 19, hur skulle det låta? snart får man nästan ta till kniv om jag inte får en gf i mitt liv vet inte vad det är jag gjort kanske får man flytta till annan ort börja om på noll se ut som någon med koll skulle det bli annorlunda eller samma sak ingalunda? kanske sitter mitt problem som ett gem eller ännu värre är det någon exem? snart dör allt mitt hopp om jag inte få doppa snopp en full fjortis kanske får duga även om man inte vill ha henne till fruga men vad gör det om man inget få trots att tiden bara fortsätter att gå fast idén med flickvän kan man ändå dumpa nu när man snart ska iväg och lumpa sova i tält tillsammans med sina grönaklädda vänner hålla hårt om vapnet med sina kalla händer 1 st guldburk för dagen är sånt som sitter gott i magen sånt get stark gemenskap och mycke smärta det är sånt som man sen kommer minnas i sitt hjärta när man försvara alla flickor från ryssen så står vännen med frisedel och få kyssen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 HAhaha *garv* Riktigt bra granen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 HAHA!! Det var riktigt bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 26, 2003 Author Report Share Posted February 26, 2003 man tackar, upptäckt lite stavfel nu.. trots att jag läste igenom en gång också ;) grönaklädda = grönklädda get = ger finns säker fler men klockan är så mycke nu så. Har svenska imorgon, kanske ta med och visa läraren? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delta Golf Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 MVG Direkt! :D //DG Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Hahaha den var bra, den kommer med all säkerhet med i min version 4.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 26, 2003 Author Report Share Posted February 26, 2003 min version 4.0 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustkavallerist Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 Trevlig dikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Greven Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 Var glad i stället! Ta vara på din tid och de möjligheter att stå utan kvinna vid din sida ger. Minns själv minna "sammanstötningar" med lokalbefolkningen under GU med nöje. De dagarna kommer aldrig igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel KB K3 04-05 Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 Känner igen det där.... du är inte ensam! :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
VKT M39 Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 För att citera en gammal klasskamrat: En man med fungerande händer behöver ingen kvinna. (säger inte att jag håller med det ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 hahA . Härlig dikt . Känner mig allt för träffad Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 27, 2003 Author Report Share Posted February 27, 2003 Var glad i stället! Ta vara på din tid och de möjligheter att stå utan kvinna vid din sida ger. Minns själv minna "sammanstötningar" med lokalbefolkningen under GU med nöje. De dagarna kommer aldrig igen. ta det inte så allvarligt.. skriven med glimten i ögat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinnes Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 För att citera en gammal klasskamrat: En man med fungerande händer behöver ingen kvinna. (säger inte att jag håller med det ) Onani är bara sex med någon man älskar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 min version 4.0 ?? Ja min sida med roliga inlägg på forumet ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRK-apan Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 när man försvara alla flickor från ryssenså står vännen med frisedel och få kyssen Fin rad, vet själv hur det var när man gick på krogen med kompisarna som inte låg inne. Man var ju inte tjejernas favorit med sin preussiska frisyr och sin trötta uppsyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted April 22, 2003 Report Share Posted April 22, 2003 Har gjort en dikt för stridsvagns människor Desperat! Ett år har gått sen jag stod och pangade på nåt Eldavbrott har ersatts med strömavbrott kläderna gröna dom är bara en skröna civila man förakta men nu är man själv att betrakta som mjukt mål, jag saknar mitt stål jag var ju kung men jag var väldigt tung jag kunde ha sönder och spränga och ge dom en känga men utan min tank jag känner mej helt pank diesel det luktade men desto mer jag fluktade motorn den dånade , andra jag hånade men utan min tank jag känner mej helt pank Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted April 22, 2003 Author Report Share Posted April 22, 2003 den får 5 strv122 av 5 möjliga.. även om jag inte är någon stridvagns nissa.. fångade det civila mökret alldels utmärkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted April 22, 2003 Report Share Posted April 22, 2003 Den kulturella nivån stiger oroväckande. Kör hårt! :P \ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azan_Gb Posted April 22, 2003 Report Share Posted April 22, 2003 Skrev bara lite och det blev som det blev. Denna dikt är för alla dom tappra män som mig är utan flickvän och snart ska in i lumpen, den låter väldigt sådär "ohh jag ska ta livet av mig allt är hopplöst" på en del ställen, men så är det ju ibland när man inte har flickvän ;9för er som inte är så vana med slang så. GF == Girlfriend Jaja.. nu kommer den ;) Vill bara ta och gråta men en kille på 19, hur skulle det låta? snart får man nästan ta till kniv om jag inte får en gf i mitt liv vet inte vad det är jag gjort kanske får man flytta till annan ort börja om på noll se ut som någon med koll skulle det bli annorlunda eller samma sak ingalunda? kanske sitter mitt problem som ett gem eller ännu värre är det någon exem? snart dör allt mitt hopp om jag inte få doppa snopp en full fjortis kanske får duga även om man inte vill ha henne till fruga men vad gör det om man inget få trots att tiden bara fortsätter att gå fast idén med flickvän kan man ändå dumpa nu när man snart ska iväg och lumpa sova i tält tillsammans med sina grönaklädda vänner hålla hårt om vapnet med sina kalla händer 1 st guldburk för dagen är sånt som sitter gott i magen sånt get stark gemenskap och mycke smärta det är sånt som man sen kommer minnas i sitt hjärta när man försvara alla flickor från ryssen så står vännen med frisedel och få kyssen Har du fundera på att skriva romaner ? Tror inte lumpen är något för dig... *Skojjar* Har du fler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted April 22, 2003 Report Share Posted April 22, 2003 Gjorde en dikt om Ing igår Att bygga en balkbro Ing marcherar troget in på vätterns strand han peka ut som sin Här ska jag bygga bro, jag vill ha lite ro!! Ing han spikar medan dom andra rekar Tre blondiner vandra, ing man ej kan klandra Tjena jag heter Ing ni kan väl slå mej en pling Tjejerna skriker ”Nej Ing du ej begriper” En väldig man komma han var faktiskt i Bromma Detta är mina tjejer, stick och ta dina grejer Ing han fnyser hjälp en pansarslusk jag ryser Med en näve av stål pansarslusken slå ett stort hål Tack säger Ing där kan jag ha mitt bål Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted April 22, 2003 Report Share Posted April 22, 2003 Bosnien - det sämsta av länder. Yxorna, dom saknar tänder. Hacka och spade i handen dom bär. Bara jag ser dom på psyket det tär! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted April 22, 2003 Report Share Posted April 22, 2003 nu har man komponerat ihop en dikt till fast en dålig sådan Kustjägare Det finns en bok men man blir ej klok Det killen skriver, mina drömmar han river Att bli jägarsoldat det är ej att få mat på fat Nej lumpen var hård och jag satte rekord Kniven jag hade var vass men sprintern den var bara kass Och när sprintern dog jag mina krafter tog Slängde bilen och tog nu kniven Rambo var hjälten men jag högg han i mjälten Jag är kustjägare så ge hit en bägare fy vad kass dikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted April 22, 2003 Report Share Posted April 22, 2003 Klockrent!!! Fortsätt i samma anda the_mistaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romulus Posted April 22, 2003 Report Share Posted April 22, 2003 LANDSTIGNINGEN. Vi svänger runt kobben, och ser vår strand. Vi ska skjuta med våra vapen, och storma iland. 12.7: orna öppnar eld, i en rasande takt. Spårljusens bågar, sprider sin dödliga prakt. En granatspruta, på båten bredvid skäller. På standen, spränggranaterna smäller. Vi psykar varandra till vansinnets rand. magasinen kollas, man för man. En stryker ut, ännu ett lager camokräm. En annan rättar sin stridsväst, så den sitter bekvämt. Maggen i ordning, så dom kan ryckas fram i en hast. Kollar maskväskan, så att även den sitter fast. 400 meter kvar! Låg strand! Navigatören skriker: Sand killar sand! Crash stop! Alla tar spjärn. Granatsprutan skjuter vidare, har hittat ett värn. Fast! kommer näst och vi rampen fäller. Adrenalinstinna vi, ur båten väller. Med vapnet vid axeln, vi stormar vår strand. Adrenalin strömmar till, kämpar på framåt i djup sand. Eldgivningen är konstant, konstant tryckande och massiv. Båten glider ut, efter att för ett ögonblick ha varit passiv. Jag vrålar: laddar! Och min tvåa ser. Jag ser honom i ögonvrån, och den jäveln ler. Vi tar vår terräng, på vårt växelvisa sätt. Av krutrök och kordit, luften är mätt. Ännu en framrusning och ner bakom ett snår. Min tvåa följer efter tills stranden är vår. Rapportera! Till och med Lt´s röst låter som ett avlägset tjut. Min tvåa väser till mig, släng hit ett mag, jag har slut. I öronen ringer fortfarande ekot, av 12,7:ans vrål. Vi pustar ut, vi har tagit, vårt anfallsmål. Romulus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted April 23, 2003 Author Report Share Posted April 23, 2003 oj, det blir bara bättre och bättre. Får nog vänta tills jag gjort lumpen innan jag ger mig på skriva fler.. Jag vrålar: laddar! Och min tvåa ser.Jag ser honom i ögonvrån, och den jäveln ler. mycke härlig ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hv-sjukvårdarn Posted April 23, 2003 Report Share Posted April 23, 2003 Vi sjukvårdare i Hemvärnet Vi ska alltid ge järnet Vi övar krig och olycka med mängder av blod vi smycka Men vad är det som händer VI är taggade till tänder In kommer den utmattade hv-mannen med adrenalin som värste ap-hannen Vi hoppar högt av glädjefnatt För nu ska vi få visa att Vi klarar både ditt och datt Ett skavsår på foten vi får se Naturligvis första hjälpen vi ge Men lite besvikna vi nog é För vi är duktiga och vi kan ta omhand och vi är redo att ge vår tid för vårt land. Jag var tvungen att skriva av mig också, bara för att jag älskar sjukvård och alla mina "män" :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romulus Posted April 23, 2003 Report Share Posted April 23, 2003 Det förtjänar en förklaring, tar det i PM. Romulus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.