Jump to content

Hjälp?? Problem med USB-minne.


Gusten

Recommended Posts

Elände... Det finns ett antal USB-minnen på jobbet och det som fanns sparat på ett av dem går inte längre att öppna. Ikonen har ändrats och texten nedanför den har ersatts av konstiga tecken. Problemet är att det finns text för sex månader tillbaka som är viktig så frågan är hur/om det går att rädda? /Gusten :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star

Du har råkat ut för att data på minnet har korrumperats. Det har hänt mig också. Tyvärr har det visat sig att vissa minnen är känsliga för detta, andra klarar sig betydligt bättre.

 

Det finns diverse shareware recovery tools som du skulle kunna pröva. Risken är dock att det är kört.

 

Googla på "USB recovery", testa runt lite.

 

Av ren nyfikenhet, skulle du kunna posta bild och/eller märkesinfo om den där stickan?

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Hej! Tack för svar och tips. Min chef är mindre bevandrad i datorer än jag själv. Sist jag använde USB-minnet så var det inga problem att spara infon utan problemet upptäcktes då de dagen efter skulle öppna filerna på minnet. 6 månaders journal kanske åt helvete och ingen back-up gjordes trots personalens efterfrågan... Jag jobbar fredag igen och kan kanske ge dig info i helgen. Tack än en gång. /Gusten

Link to comment
Share on other sites

Min kära chef har undersökt saken och fått beskedet att infon är för alltid förlorad. Sent ska syndaren vakna som inte hörsammade personalens efterfrågan på back-up. Tack för alla tips! /Gusten

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...