Jump to content

Söker militärutbildningar för ungdomar

Guest sigge96

Recommended Posts

Guest sigge96

Hej.

Jag är 12 år kille som vill bli militär officer i framtiden. Vet att i Rysland fins Nikolajevska kavalleriskolan och i Ukraina fins Suvorovsk Universitet och de börjar studera i från 12år.

Fins i Sverige samma tip skolor? Kanske non vet vad kan jag hitta dem. Eller om jag ska studera tip i Ukraina och sedan kommer tilbacka ska accepteras det utbildningen här i Sverige?

Hej.

Jag är 12 år kille som vill bli militär officer i framtiden. Vet att i Rysland fins Nikolajevska kavalleriskolan och i Ukraina fins Suvorovsk Universitet och de börjar studera i från 12år.

Fins i Sverige samma tip skolor? Kanske non vet vad kan jag hitta dem. Eller om jag ska studera tip i Ukraina och sedan kommer tilbacka ska accepteras det utbildningen här i Sverige?

nej, jag tror inte det finns något sådant. Vad du kan göra är att gå med i någon FBU eller HVU förening eller kanske scouterna och öva upp din förmåga att ta initiativ, ledarskap och andra förmågor som utvecklar din person. På samma gång kan du utveckla förmågor inom första hjälpen och orientering mm.

När du sedan ska välja gymnasium finns det uniformsprofilerade sådana, kanske är natur och räddningtjänst något som skulle passa dig? Allt som jag nu skrivit kommer definitivt inte leda till en militär utbildning, men det kan ge dig förmågor som försvaret vill ha och dessutom ge dig en liten insikt om det verkligen är något för dig.

En sak ska du veta: skaffa dig en möjlighet till karriär utanför det militära för det är långt ifrån säkert att det kommer bli din enda arbetsplats. Lycka till!

Du kan ju alltid ta och fundera pa att ga pa militar skola i USA. Dar finns det sadana instutioner som borjar ta elever vid 12-ars aldern.

Daremot tror jag inte alls att detta skulle hjalpa dig pa nagot satt om du forsoker bli officer i Sverige. Men det ar sakert en intressant upplevelse!

Nej, det du söker hittar du inte i Sverige. Däremot om du har tålamod kan du ju vänta tills du fyller 16 och ska börja på gymnasiet, då det är Bernadottegymnasiet jag syftar på.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...