Jump to content

dålig eldhandvapenshantering? [videolänk]


HannesFury

Recommended Posts

efter noga avvägning kom jag fram till att detta nog var det bästa underforumet att diskutera ämnet vapenhantering mer detaljerat.

 

Hittade den här länken när jag va ute och nöjessurfade. Blev -många fula ord- förbannad på vapenhanteringen... är dock långt ifrån utbildad på eldvapen av den här sorten. Finns det någon här som skulle kunna uttala sig på just punkten vapenhantering i detta fall? är väldigt nyfiken på hur många paragrafer han kan tänkas bryta mot om man bortser ifrån avsaknaden av sunt förnuft.

 

tacksam för svar!

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte se någon direkt dålig vapenhantering. Polisen blir överraskad när det befinner sig en man direkt innanför dörren(som dessutom sannolikt är narkotikapåverkad). Backar han ut så stängs dörren och han mister kontrollen över situationen. Man ska ha med sig att det är ett kort avstånd och han måste agera. Och polismannen gör det! Så jag ser inget direkt fel, mer än att det kan se illa ut.

 

 

Sen hur många eventuella paragrafer han kan tänkas bryta mot vet jag inte. Och jag vågar påstå att de flesta härinne inte är insatta i vilka paragrafer Passalc County Sheriffs department arbetar med.

 

Intressant att du kan ta upp något som du har negativa åsikter om som du inte är utbildad på.

Link to comment
Share on other sites

Ur mitt soldatperspektiv så tycker jag att han inte tar tillräckligt avstånd från "buset" för att ha optimal verkansmöjlighet kopplat till hot. Däremot så kanske det ger psykologisk effekt att stoppa pipan i ryggen/nacken på buset, vad vet jag?

 

/K

Link to comment
Share on other sites

Jag har blivit lärd att man ska hålla pistolen nära kroppen för att göra det svårare för motståndaren att ta den. Det är i alla fall det jag skulle ha gjort i motsvarande situation.

Link to comment
Share on other sites

Instämmer med Nifelhel. Det behöver inte vara hans rutin att hålla vapnet så och nu gjorde han ju vad han skulle - löste problemet. Något jag tycker är tråkigt när man jobbar med vapen är att andra som inte sätter sig in i situationen ska tycka och omvärdera situationen. Hur man än har gjort så ska förståsigpåarna lägga sig i. När jag och en kollega drog vapen på ett skyddsobjekt i centrala sthlm så satt kollegor på ett annat stort objekt och utvärderade oss, helt utan lokalkännedom om det specifika objektet.

Link to comment
Share on other sites

Ser inte så mycket konstigt i hanterandet av buset.

 

-Polisen tycks vara ensam, Behöver lägga ner skurken samtidigt som han ska vara beredd på verkanseld.

-Allvaret i situationen är bara Polisens upplevelse JUST DÄR JUST DÅ och det är enda sanna verkligheten.

-Om polisen ( spekulation) INTE hade brottat ner/hotat ner den misstänkte (som tydligen var påverkad) skulle situationen kunna blir betydligt mer våldsam! tex om polisen hållt avstånd och skurken vevat med armar och pillat i fickor så är det orsak till verkanseld om polisen upplever det hotfullt.

-Bättre "peta" med pistolen säkrad än puckla på skurken med batong.

 

Paxen anser att polisen gjorde det smidigaste /snabbaste för att kunna utföra en skyddsvisitation.

Edited by Paxen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...