Adrian Posted May 11, 2008 Report Share Posted May 11, 2008 Tja! Jag mönstrade för ungefär en vecka sedan och fick norrlandsjägare som preliminär. Otroligt sugen på att försöka mig på den utbildning. Det jag undrar är hur lång tid som brukar gå mellan mönstring och beslut om inryck? Mönstrings förrättaren sa max 4 månader och på annat håll har man hört ca 1 månad. Hur lång tid tog det för er som har fått beslut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted May 11, 2008 Report Share Posted May 11, 2008 Tja! Jag mönstrade för ungefär en vecka sedan och fick norrlandsjägare som preliminär. Otroligt sugen på att försöka mig på den utbildning. Det jag undrar är hur lång tid som brukar gå mellan mönstring och beslut om inryck? Mönstrings förrättaren sa max 4 månader och på annat håll har man hört ca 1 månad. Hur lång tid tog det för er som har fått beslut? Pliktverket jobbar under olika perioder. Jag tror att de är fyra till antalet. Så de som mönstrar under en period får vänta tills efter periodens slut innan de får besked. Har du mönstrat under den andra perioden så kommer du troligtvis få besked under vecka 20. Iallafall om de jag har pratat med på pliktverket har rätt. Annars får du nog vänta fyra månader till efter period tre. Så den stora frågan är om du hann med period två eller om period tre har hunnit börja. /Nyllet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Posted May 11, 2008 Author Report Share Posted May 11, 2008 Tja! Jag mönstrade för ungefär en vecka sedan och fick norrlandsjägare som preliminär. Otroligt sugen på att försöka mig på den utbildning. Det jag undrar är hur lång tid som brukar gå mellan mönstring och beslut om inryck? Mönstrings förrättaren sa max 4 månader och på annat håll har man hört ca 1 månad. Hur lång tid tog det för er som har fått beslut? Pliktverket jobbar under olika perioder. Jag tror att de är fyra till antalet. Så de som mönstrar under en period får vänta tills efter periodens slut innan de får besked. Har du mönstrat under den andra perioden så kommer du troligtvis få besked under vecka 20. Iallafall om de jag har pratat med på pliktverket har rätt. Annars får du nog vänta fyra månader till efter period tre. Så den stora frågan är om du hann med period två eller om period tre har hunnit börja. /Nyllet Ok, tackar för svaret! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts