Jump to content

KSP90


employed

Recommended Posts

De senaste internationella erfarenheterna säger att man ska använda mycket olja, även i ökenmiljö. Personligen tycker jag det är ganska logiskt- Olja och sand smörjer bättre än bara sand!

Dessutom har våra saudiska vänner visat bortom allt tvivel att olja och sand är en vinnande kombination ^^

Edited by 903Lew
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Olja + grafit finns i färdiga smörjprodukter men då var vi där med den kladdiga oljan igen...men du kanske var ironisk nu Rickard N?

 

Faktum är att vi håller på att titta/fundera på det här med "torrsmörjmedel", som ett alternativ för användning i sådana miljöer som Afghanistan och liknande.

Link to comment
Share on other sites

Torra smörjmedel kommer allt mer, även civilt. Lite skeptisk är i alla fall jag, eftersom oljans uppgift även är att hålla krutslagget mjukt och följsamt. Men det kanske är ett problem främst på M4 motsv, Ak5 och ksp 90 håller ju lådan något renare.

Edited by jöjje
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Utformning som funkar för mig.

My link

Har tidvis kört med m4 kolv, men personligen tycker jag det funkar bättre i fordon med orginal axelstöd.

 

 

Utformning som funkar för mig.

My link

Har tidvis kört med m4 kolv, men personligen tycker jag det funkar bättre i fordon med orginal axelstöd.

Ja det hade säkert funkat för mig med, men för oss vanliga dödliga så blir man ju avrättad om man modifierar sitt vapen.

 

Varför gillar du kolven i fordon? För att den går att skjuta in? Med M-4 kolv menar du då adapter för M-4 kolv eller Savit's kolv?

Hur gör man med den hydrauliska buffern om man nyttjar adapter utan sådan?

Tycker du inte att kolven ofta är för för lång?? Eller är du 230 cm lång? :)

 

Om jag fick bestämma skulle min ksp se ut så här:

ksspee.jpg

 

Justerbar kolv för enklare/bättre anläggning samt hantering vid ladda/patron ur samt åtgärdande av ev. eldavbrott samt betydligt bättre rekylkontroll. Handskydd med skena för främre grepp samt möjlighet att montera lampa och/eller laserpek.

 

Om jag var jultomten så kastar jag in en Matech/Aimpoint bas med ett T-1 på också :)

...och en ljudmoderator, AAC, Surefire eller Ase-utra...

 

...

 

Hur fick ni tag på Savit m249 Kolven? Skulle gärna vilja ha en till en mission inom snar framtid. Har mailat företag men de tar inte emot personbeställningar/försökt få levererat från USA (privat personer) som blockerats vid gränsen för de skickar inte "weapon related/weapon parts till Europa (Privat). Även Tri rail handskyddet och nutsack 100 plugg kasseten har jag inte lyckats hitta någon som tar emot beställningar på? Någon som vet vore jag högst tacksam för svar här eller via PM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...