Jump to content

Argsinta bävrar


II63

Recommended Posts

Som synes är det "bäverattacken" som avhandlas i denna tråd

Hur otur får man ha? Hoppas bara att det inte ger men för livet det hade kunnat sluta riktigt illa för Matilda

har sett dem fälla träd som är 15 cm i diameter vid roten falla på under 30 sekunder under jakt så de är inte att leka med, på bildera ser det ut som om den vore halt eller skadad och därför var orädd.

Tycker att den som har det största ansvaret i detta är pappan som borde vetat bättre.

Länk till artikeln i aftonblaskan

II63

Link to comment
Share on other sites

Absolut pappans ansvar... Bävrar ser ju jättegulliga ut, men de har ju tämligen stora tänder :) Och de flesta djur som blir rädda kommer ju att försöka skydda sig om de kan, eller fly, men varför chansa..

Link to comment
Share on other sites

Allt är Disneys fel.

Rule number one in fightclub:

Vilda djur vill INTE bli klappade...

 

Word!

 

Det första jag tänkte var "Klantigt av pappan!". Stackars tjej... hoppas hon inte blir traumatiserad för livet.

 

Har alltid haft svårt att förstå naturromantiken, speciellt i media. Skogen är ingen snuttigullig, gosig plats där alla tar hand om alla. Tvättbjörnen kommer inte rädda ekorren från att bli ihjälbiten av en vakthund som vill leka. Delfiner är inte evigt leende, gulliga och klappvänliga. Det är stenhårda djur. Det är inte mjukt någonstans att bli puttad upp ur vattnet av en delfinnos. Och rullstolsbudna blir inte magiskt botade av att simma med dem. Grodan blir inte en prins när man pussar på den, däremot kanske den slemmar ned en med giftsekret. Naturen är inte någon harmonisk plats i "balans". Balanspratet är nog värst. Det finns ingen balans, ingen jämvikt. Krossa och dominera sitt utrymme. Alla kämpar mot alla för att hitta tillräckligt med resurser för att överleva och föröka sig. Meningen med livet? Äta och nuppa (iofs trevliga aktiviteter båda två :) ). Slåss gör man om man blir trängd och tvingad till det. Gäller även världens näst största gnagare - bävern.

 

(märks det att jag läst lite väl mycket naturvetenskap?)

 

Nej nu får jag ta och lugna ner mig. *går några varv runt kvarteret*

Link to comment
Share on other sites

Historien verkar mer än väl uppdiktad i efterhand. Inte sjutton hinner fyraåringen kuta ända bort till bävern utan att pappan märker det. Undrar om han fick beröm av sin fru för omdömet...

Link to comment
Share on other sites

Slåss gör man om man blir trängd och tvingad till det. Gäller även världens näst största gnagare - bävern.

 

(märks det att jag läst lite väl mycket naturvetenskap?)

 

Nej nu får jag ta och lugna ner mig. *går några varv runt kvarteret*

05.jpg

Världens största Gnagare :)

 

 

Den där farsan borde nog ta en snabbkurs i naturvett, synd om dottern nu tror att alla vilda djur är ute efter att bita henne helt oprovocerat.

Link to comment
Share on other sites

Världens största Gnagare :)

 

Den där farsan borde nog ta en snabbkurs i naturvett, synd om dottern nu tror att alla vilda djur är ute efter att bita henne helt oprovocerat.

 

Nämen, det där ser ju ut som min kursare. Han som vaknade en morgon och stirrade en spindel, stor som genomsnittlig tallrik, i alla 8 ögonen när vi var i den inte alltför vänliga skogen långt borta. :) Samma mössa och allt... Trodde han hörde till gruppen slemsvampar, inte gnagare. Där ser man - man lär sig något nytt varje dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...