Jump to content
Sign in to follow this  
henke

HJÄLP EFTERLYSES

Recommended Posts

Stridsbälte 304K. Många använder det, men det står inget om det på sidan. Det är ju trots allt inte bara SV2K som används i FM idag. Bilder och info är busenkelt att få tag i. Samt tips om hur det kan förbättras av bäraren själv.

Det mesta av info och bilder är busenkelt att hitta. Vi har i stort sett bilder och info på allt. Det vi INTE har är någon som kan/villig/har tid/ skriva ner det på ett bra sätt och kanske kunna erbjuda med egna erfarenheter med bra och dåliga synpunkter.

Guest Purjo

Jag har nyss börjat knåpa lite på GRK m/41 (då jag själv sitter och knusslar i B-plats på GRK-pluton på P4/Kvarn :D ), kontaktat SoldF.com om detta. Skulle gärna vilja bidra med egna live-bilder också, detta kan tyvärr ta lite tid, då vi inte har någon skjutning förrän vecka 4...

Men men, skam den som ger sig. :)

tycker att det verkar segt med uppdateringar.. e det så att allt jobb går till den nya hemsidan eller? har skickat matrial för typ ett år sen som fortf inte e uppe, kanske var mitt skit som inte dög, men jag har iaf inte hört nåt om det..

Vi är medvetna om att processen är slö just nu, men tro mig det finns en fet anledning till det. Den är dock inte så lätt att lösa. Men vi jobbar på att lösa det.

Vi kan bara hoppas att ni håller ut, tills vi har löst det hela.

Det kommer förmodligen komma ett uttalande om allt snart.

Just nu kan jag tyvärr inte säga mer.

Vem kan man skicka bilder så befintliga sidor får komplettera med fler bilder/uppdateringar?

Såg att Hjälm 90 sidan saknar bild på hjälminredning 02..(som jag fick ut idag och passade på att fota då jag såg erat behov?)

Vem kan man skicka bilder så befintliga sidor får komplettera med fler bilder/uppdateringar?

Såg att Hjälm 90 sidan saknar bild på hjälminredning 02..(som jag fick ut idag och passade på att fota då jag såg erat behov?)

prova henke som är C soldf

Edit: Kanske ska kolla med honom först om han vill ha dem innan du mail bombar hononm med bilder :baskerPa:

Edited by alfie

Om ingen annan tar på sig det så skulle jag kunna tänka mig att samla ihop info bland forumets samlade kunskap, och sammanställa en sida om pbv501...

Sitter på en del erfarenheter om försvarets blåa vapengren :/ !

Kan bidra med bilder/info om ytstridsftg:en, SSD93 systemet, Alusafe 700, räddningsutrustning m.m - om intresse finns???

Sitter på en del erfarenheter om försvarets blåa vapengren :baskerKav: !

Kan bidra med bilder/info om ytstridsftg:en, SSD93 systemet, Alusafe 700, räddningsutrustning m.m - om intresse finns???

Jag kan omöjligen tänka mig att intresse saknas, så det är nog bara att fälla ned pannbenet och kötta på! :baskerFN:

Alltså jag hoppas det gått ut att det inte behövs någon direkt förfråga om "intresse finns" det är en retorisk fråga.. då intresse alltid finns.

Vi vill ha på all matriel som används idag och som tänkas kunna vara läsvärt... att skriva om konservöppnaren kanske är lite sådär.. men nja .. ändå kanske.. bara skriv skicka in så reviderar vi och kanske publicerar om det ser bra ut.

Sitter på en del erfarenheter om försvarets blåa vapengren :) !

Instämmer, vet inte om jag kommer ha tid eller möjlighet att dra ihop någon egen sida men finns det någon som har möjlighet att ta det övergripande ansvaret så kan jag nog också bidra en del. :)

@Andreas och PB-Syte:

Lite om det blåa vapenslaget ska vi nog kunna ta och knåpa ihop! Om ingen annan känner att de vill så kan jag tänka mig att samordna arbetet.

/mdn

@Andreas och PB-Syte:

Lite om det blåa vapenslaget ska vi nog kunna ta och knåpa ihop! Om ingen annan känner att de vill så kan jag tänka mig att samordna arbetet.

/mdn

Vad trevligt att fler än jag var intresserade av att bidra med information om flottans fartyg och utrustning :banana

Skickade i slutet av förra veckan ett utkast om korvett typ Göteborg till blå-gult, får se vad dom säger!

@ Andreas - all hjälp mottas med tacksamhet....

@ mdn - du får gärna ta befälet och samordna arbetet, vi kan ju höras via PM....

:navy:

Vi har fått en del andra nya saker också t.ex JAS39 osv.. men i samband med att vi tittade på ny sitemotor och började jobba på soldf.com v4 så har vi väntat med att lägga ut nytt matrial för att inte göra en massa i onödan... lata är vi lite ibland... :wub:

Det ser kanske "dött" ut ur eran synvinkel.. men det händer en massa bakom kulliserna med soldf i nuläget och nu handlar det om att prioritera vissa arbeten som måste göras, då kan det hända att nytt matrial har fått läggas till sidan så länge. Men som sagt.. inte för att det inte är dött utan för att mycket tid läggs på lite större saker.. just nu iaf.

Jag vill också hjälpa till lite.

Men eftersom jag är så kass så räcker min hjälp endast så långt som att påtala att informationen om AK5 C och D på SoldF är out of date.

/K

jag har inte blivit medlem förrän igår, men har varit inne jättemycket på den här sidan, men beklagar mig över att det inte finns så mycket info, men skulle vi inte kunna ha en ny del i forumet där alla av försvarets "prylar" är listade, där man då kan skriva allt man vet om det och posta bilder om man har några såna, och när det blir tillräckligt med info kunna lägga ut på sidan. Även låta folk komplettera med mer uppgifter på de saker som redan finns, på så sätt så skulle informationen om alla prylar kanske öka ganska mycket, speciellt om fler admin försöker få folk att berätta det dom vet om alla saker.

Skulle vara kul med lite mer information iaf :P

*edit* oj såg inte atyt det var flera sidor, ni har nog redan läst det jag skrev.... ursäkta :P

Edited by Philip_88

fast nu har det inte riktigt kommit någon ny sida, inte heller kommit upp något?

Vad händer, funderade på skriva en rb57 sida för väcka lite liv men tja, intresse verkat funnits på forumet ett tag utan något hänt.

Var är sidan om sk60 tex?

Jaja, finns det någon energi för lägga till en Rb 57 sida om jag fixar en sådan?

fast nu har det inte riktigt kommit någon ny sida, inte heller kommit upp något?

Vad händer, funderade på skriva en rb57 sida för väcka lite liv men tja, intresse verkat funnits på forumet ett tag utan något hänt.

Var är sidan om sk60 tex?

Jaja, finns det någon energi för lägga till en Rb 57 sida om jag fixar en sådan?

JA!

Det finns absolut intresse för det! Vi har ånyo satt igång en process med att uppdatera hemsidan. Mer info kommer.

/K