Jump to content

Aeroflot

RadaR

Recommended Posts

En kompis ska till Asien i sommar och har spanat in Aeroflots priser som är betydligt lägre än andra bolag. Själv har jag hört en hel del negativt om dem från en bekant men detta var för ett antal år sedan. Någon här som testat dem hyfsat nyligen? Är det värt pengarna man kan spara eller är det en nära döden upplevelse?

Aeroflot utrikes är väldigt bra. Har nya flygplan, boeing, och skiljer inte något

från tex SAS eller Lufthansa. har flugit sthlm-Moskva ett par gågner

och har inget att klaga på.

Hur det förhåller sig inrikes vill jag inte uttla mig om, men RYKTEN gör

gällande att de inte är lika trevligt på den fronten. Äldre ryska flygplanstyper osv.

Kontentan: Flyg Aeroflot, spar pengar och du har lika stor överlevndaschans som

på andra europeiska bolag.

/martinator

Flygresan är Stockholm, Moskva Bangkok så det blir inget inrikes. Det verkar som om många blir sittande en bra stund i Moskva.

Så historier om fulla ryssar som slåss, trasiga stolar, bagagehyllor som trillar ner och packade piloter är kanske mest skrönor. Eller?

Jag har flugit med Aeroflot hyfsat mycket, både inrikes och utrikes (bor i Moskva för tillfället) och jag har aldrig känt mig osäker. Som tidigare medlemmar sagt är utrikes lite fräschare än inrikes, men detta har främst att göra med flygplansmodeller och till viss del klientel. De ryska flygplanen, varav Tupolev-154 är vanligast, tenderar vara lite bullrigare och trångare än Airbus och Boeings flygplan. Flyger du utrikes kommer du dock garanterat flyga antingen Airbus eller Boeing. Jag märker ingen större skillnad mellan att flyga inom Europa med t.ex. SAS eller Aeroflot, förutom att Aeroflot bjuder alla på mat även under kortare flygturer.

Nackdelen med att mellanlanda i Moskva är att flygplatsen i fråga (sannolikt Sjeremetievo) är riktigt deprimerande. Dunkel belysning, dåligt luft och ont om sittplatser. Har du tur mellanlandar ni på Domodedovo, som ska vara betydligt bättre.

En kompis ska till Asien i sommar och har spanat in Aeroflots priser som är betydligt lägre än andra bolag. Själv har jag hört en hel del negativt om dem från en bekant men detta var för ett antal år sedan. Någon här som testat dem hyfsat nyligen? Är det värt pengarna man kan spara eller är det en nära döden upplevelse?

Hej!

Jag brukar surfa runt lite här http://www.airlinequality.com/index.htm innan jag skall flyga. Ingen vetenskap, men väl så kul att jämföra lite.

MVH

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...