Guest Guest_Hansson_* Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Jag är nästan klar med GSU:n och är uttagen lastbilschaufför. Nu vill befälen byta min befattning till kock. Har dom rätt till att byta min befattning hur som helst?? Tack på förhand! Hansson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Ja. Din befattning är ingen rättighet. Behoven styr. /K Link to comment Share on other sites More sharing options...
SemperMetamContingimus Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Värnplikten är inte till för den enskildes nöje. När du ligger inne lyder du under pliktlagen och befälen/försvarsmakten äger dig. Även om det inte är roligt är det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Mvh//SMC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slugg Posted April 9, 2008 Report Share Posted April 9, 2008 I slutändan är det inte du som bestämmer. Däremot kan dina befäl mycket väl tänkas lyssna på bra och väl underbygda argument. Så om du har något bra argument allternativt du kan presentera en annan lösning, så är det ju inte helt kört. Fråga varför de vill flytta dig kolla om det finns några alternativ etc. Har du tur så går det att diskutera sig till en bra lösning, annars är det bara att gilla läget. Se bara till att inte bli gnällig och tjatig ingen chef gillar gnällspikar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.