Jump to content

Problem med .mil.se

Guest Guest ptaric

Recommended Posts

Nej, det gäller nog oss alla. Tämligen ofta så laddas inte bilder och sidor och man får försöka flera gånger innan allt fungerar som det ska.

/mdn

För att spinna vidare på det här. Någon annan som inte kan se bilderna på www.mil.se ==> materiel och teknik ==> stridsuniform ==> fältuniform 90? Jag blir väldigt irriterad på det hela.

Annars har jag också problem med att ladda mil.se sidor på första försöket.

Senaste veckorna? Sedan mil.se gick över till den nya sida har jag haft problem. En ständigt återkommande "feature" är att man inte kan se några nyheter från bl.a. förbanden ("RSS-feed saknas" motsv.)

Här är det berättigat med ett "Det var bättre förr!".

Senaste veckorna? Sedan mil.se gick över till den nya sida har jag haft problem. En ständigt återkommande "feature" är att man inte kan se några nyheter från bl.a. förbanden ("RSS-feed saknas" motsv.)

Här är det berättigat med ett "Det var bättre förr!".

Håller fullständigt med! Förrut var det kul att titta på mil.se och läsa om vad som händer samt titta på bilder från diverse äventyr men nu tycker jag sidan är svårnavigerad, sidor som inte finns samt helt sanslöst dålig när det gäller bilder. Bäst hade varit att behålla den gamla layouten och bara lagt till att man kan titta på video.

Man trodde ju att den nya mil.se* skulle vara heltäckande men inte då, förbandens sidor har fortfarande den gamla layouten

Och allt som oftast så får man i bästa fall upp en sida med trasiga bilder och frånvaro av Css-fil, i värsta fall en helt tom sida

länkarna leder ofta till att man f¨år upp en fråga i webläsaren om man vill ladda ner "filenX.php", nää jag vill faktist att servern på mil.se skall köra den och servera mig en läslig sida, inte ladda ner den och köra den lokalt :baskerPa:

* hur länge envisades man att inte ha www.mil.se direktlänkad till nya sidan ?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...