mdn Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 APRIL! APRIL! Ja, vi skämtade. Det finns inget hemligt delforum för officerare vid namn "Högkvarteret". K3 kommer alltså inte att starta en hemvärns-SSG-pluton, det blir inga vänsterstukade baskrar, ukal till AK4 eller remo på pbv302. Det var ett aprilskämt. Av de reaktioner vi fick att döma så köpte ett stort antal personer skämtet - till och med en och annan gammal forumsräv. (Vi har alla loggar sparade och den som skriver "jag gick då inte på det" när vi vet motsatsen kommer att hånas!) Att så många verkar ha köpt det är glädjande för oss, för vi har jobbat på det sedan januari. Ett stort tack också till alla våra samarbetspartners runt om i världen som har hjälpt oss med ledning och tips om de mera sanna ryktena. /mdn, C "Project Mayhem" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Jag gick i fällan, jag erkänner..... Bra skämt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deron Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Hehe... Man är lättlurad. Riktigt bra jobbat mdn & co. Riktigt välgjort skämt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Var det ett skämt???? Jag trodde jag satt här med världens grej, jag kunde se den topphemliga forumsdelen som bara YOFF hade tillgång till. Säkert att ni inte mörkar att det verkligen finns ett "Högkvarter" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Det var riktigt kul! Vi kör samma grej nästa år igen. Öhh.... /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdn Posted April 2, 2008 Author Report Share Posted April 2, 2008 Jag har en del andra "intressanta" idéer till nästa år... /mdn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Måste erkänna att även jag gick på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andersson Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 haha jag åker dit varje år! Kudos till er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deron Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Medlemarna här är tydligen så diciplinerade så att vi anmäler när vi ser nått vi inte borde. Inte många skrev i "Högkvartert" iallfall. //Deron som hoppas på medalj för sitt rådiga ingripande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Den torskade jag inte på.... Gällande Högkvarteret så har det blivit något fel efter en säkerhetsuppdatering. Henke håller förhoppningsvis på och ordnar det nu. Vi skulle vara glada om du höll det för dig själv. /Krook eller hur ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Den torskade jag inte på.... Gällande Högkvarteret så har det blivit något fel efter en säkerhetsuppdatering. Henke håller förhoppningsvis på och ordnar det nu. Vi skulle vara glada om du höll det för dig själv. /Krook eller hur ;) Nej FkN, du torskade inte på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VMI2002 Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Satan! Det har missade jag helt! Kan ni lagga upp det igen for allman beskadan???? Please????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Satan! Det har missade jag helt! Kan ni lagga upp det igen for allman beskadan???? Please????? Japp, om 364 dagar. *Doh* /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Ett riktigt bra aprilskämt måste jag säga (det finns många dåliga här på nätet) Själv klarade jag mig dock från att skämma bort mig, man såg ju vissa som sa lite.... Ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Frunkh Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Doh! Riktigt bra! En kollega ringde på em och var eld och lågor över att någon säkerhetsmiss på soldF gjorde så man kunde se en hemlig forumdel där SSG:are och andra FM-anställda skrev om balla saker. Kunde i.o.f.s. vara ett aprilskämt men det verkade aldeles för välgjort och för mycket arbete nedlagt för det... Ögnade själv igenom trådarna senare på kvällen och de var välgjorda och i de flesta fall och utan specifik detaljkunskap troliga. Riktigt bra jobbat! Det var det enda skämtet jag "gick på" i år. Nu skall jag iväg till SL center för att köpa SL-tofflorna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CQ1 Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Riktigt bra! En kollega ringde på em och var eld och lågor över att någon säkerhetsmiss på soldF gjorde så man kunde se en hemlig forumdel där SSG:are och andra FM-anställda skrev om balla saker. Kunde i.o.f.s. vara ett aprilskämt men det verkade aldeles för välgjort och för mycket arbete nedlagt för det... Nu ljuger du, Rune... Eld och lågor... Riktigt välgjort aprilskämt! Det jag torskade på var väl inte Hv-SSG, utan att tonen i inläggen var precis så som den kan vara i befälsrummet/ledningsgruppen då det går att slappna av och umgås mellan kollegor, utan soldaternas/anställdas påfrestande närvaro. Jag ställer mig i ledet för uthämtning av dumstrut M/Större. /CQ1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Något som kändes väldigt osannolikt var när man läste Fk Satans tråd om hur man ser cool ut i uniformen... känns inte som rätt person att starta en sån tråd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Något som kändes väldigt osannolikt var när man läste Fk Satans tråd om hur man ser cool ut i uniformen... känns inte som rätt person att starta en sån tråd.. Tror väl egentligen att det var den enda tråden där som var skarp. Var någon annan BG som lyfte in den till högkvarteret efter att Satan först postat den i Mtrl-platsen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Något som kändes väldigt osannolikt var när man läste Fk Satans tråd om hur man ser cool ut i uniformen... känns inte som rätt person att starta en sån tråd.. Tror väl egentligen att det var den enda tråden där som var skarp. Var någon annan BG som lyfte in den till högkvarteret efter att Satan först postat den i Mtrl-platsen.. Va, var inte en Hv-SSG pluton sanning? Den tråden var tänkt som ett skämt mot/till alla dessa individer som stukar saker och ting och spenderar mängder med pengar på att se övercoola ut. Sedan passade den in otroligt bra i "högkvarteret". Det komiska med den tråden är att de inte skulle förstå att det skulle drivas med de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 (edited) Säger som min snart femåriga gudson. Aj got ownd. Har spenderat senaste kvarten med att försöka komma ur kramperna jag har fått i magen efter att ha skrattat åt mig själv minst lika länge. Edited April 3, 2008 by dxl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Applåder för ett väl genomfört aprilskämt Sen att jag ganska snart insåg att det var nåt lurt med trådarna i det överhemliga forumet är ju en annan sak Ukal till AK4 + massa kringsnack om moddade ak4 Ännu bättre var att både sytare och Henke förnekade allt när jag lite försynt frågade dem i priv på chatten / MSN och skyllde på ett säkerhetsfel mm mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilk Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Haha, mycket, mycket bra! Svalde det med hull och hår. Att Henke skrev en offciell ursäkt efteråt måste vara pricken över i:et. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Alltså, kan inte vi som missade det på den stora dagen också få se på't? Snälla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilk Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Nej, det är klart det inte går, för egentligen var det inget aprilskämt, det hela är en bortförklaring... *spelar ledmotiv till Arkiv X* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Nej, det är klart det inte går, för egentligen var det inget aprilskämt, det hela är en bortförklaring... *spelar ledmotiv till Arkiv X* Hysch. Du får inte sprida den infon. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
InSider Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Hahahaha Mig lurade ni stenhårt. Jag hann tyvärr bara läsa 2 trådar innan ni stängde ner allt Så nu vill jag läsa resten ..pleeeease Men det var helt klart spännande läsning, det lilla jag såg. xD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgubbe Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 På Begäran så öppnar vi Högkvarteret igen ett par dagar men endast för läsning så postning är ej möjligt i högkvarteret utan fortsätt i tråden Angående "Högkvarteret" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Helt underbart skämt, undra hur man lyckades missa det den 1:e, såg bara meddelandet om säkerhetshål/uppdateringar och undrade vad jag missat. Tack för att ni öppnade det igen, hade varit lite surt att missa en sån godbit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carling Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Vad i h... Så allt mitt läsande om HMNZ Canterbury var i onödan? Min dumma sill.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 (edited) Bwahahaha! Utsökt jobbat - kan ju nämna att undertecknad tillbringade ett flertal timmar i viss förvirring. Kände mig aldrig helt säker på någonting när det gällde högkvarteret - och Henkes offentliga ursäkt (som sedan FÖRSVANN) bidrog till ytterligare förvirring. Major mindfuck. Tack för underhållningen. /Edit: Som fler sagt - den avslappnade jargongen bidrog till trovärdigheten. En del annat smått bidrog inte. Total förvirring. Mycket lyckat vad det verkar. Edited April 4, 2008 by Doggydriver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts