Jump to content

Angående "Högkvarteret"

mdn

Recommended Posts

APRIL! APRIL!

Ja, vi skämtade. Det finns inget hemligt delforum för officerare vid namn "Högkvarteret". K3 kommer alltså inte att starta en hemvärns-SSG-pluton, det blir inga vänsterstukade baskrar, ukal till AK4 eller remo på pbv302. Det var ett aprilskämt. Av de reaktioner vi fick att döma så köpte ett stort antal personer skämtet - till och med en och annan gammal forumsräv. (Vi har alla loggar sparade och den som skriver "jag gick då inte på det" när vi vet motsatsen kommer att hånas!)

Att så många verkar ha köpt det är glädjande för oss, för vi har jobbat på det sedan januari. Ett stort tack också till alla våra samarbetspartners runt om i världen som har hjälpt oss med ledning och tips om de mera sanna ryktena.

/mdn, C "Project Mayhem"

Medlemarna här är tydligen så diciplinerade så att vi anmäler när vi ser nått vi inte borde. Inte många skrev i "Högkvartert" iallfall.

//Deron som hoppas på medalj för sitt rådiga ingripande :unsure:

Den torskade jag inte på....

Gällande Högkvarteret så har det blivit något fel efter en säkerhetsuppdatering. Henke håller förhoppningsvis på och ordnar det nu. Vi skulle vara glada om du höll det för dig själv.

/Krook

eller hur ;)

Den torskade jag inte på....

Gällande Högkvarteret så har det blivit något fel efter en säkerhetsuppdatering. Henke håller förhoppningsvis på och ordnar det nu. Vi skulle vara glada om du höll det för dig själv.

/Krook

eller hur ;)

:unsure:

Nej FkN, du torskade inte på den.

Doh!

Riktigt bra! En kollega ringde på em och var eld och lågor över att någon säkerhetsmiss på soldF gjorde så man kunde se en hemlig forumdel där SSG:are och andra FM-anställda skrev om balla saker. Kunde i.o.f.s. vara ett aprilskämt men det verkade aldeles för välgjort och för mycket arbete nedlagt för det... Ögnade själv igenom trådarna senare på kvällen och de var välgjorda och i de flesta fall och utan specifik detaljkunskap troliga.

Riktigt bra jobbat! Det var det enda skämtet jag "gick på" i år.

Nu skall jag iväg till SL center för att köpa SL-tofflorna...

Riktigt bra! En kollega ringde på em och var eld och lågor över att någon säkerhetsmiss på soldF gjorde så man kunde se en hemlig forumdel där SSG:are och andra FM-anställda skrev om balla saker. Kunde i.o.f.s. vara ett aprilskämt men det verkade aldeles för välgjort och för mycket arbete nedlagt för det...

Nu ljuger du, Rune... Eld och lågor... :ph34r:

Riktigt välgjort aprilskämt! Det jag torskade på var väl inte Hv-SSG, utan att tonen i inläggen var precis så som den kan vara i befälsrummet/ledningsgruppen då det går att slappna av och umgås mellan kollegor, utan soldaternas/anställdas påfrestande närvaro.

Jag ställer mig i ledet för uthämtning av dumstrut M/Större.

/CQ1

Något som kändes väldigt osannolikt var när man läste Fk Satans tråd om hur man ser cool ut i uniformen... :) känns inte som rätt person att starta en sån tråd..

Tror väl egentligen att det var den enda tråden där som var skarp. Var någon annan BG som lyfte in den till högkvarteret efter att Satan först postat den i Mtrl-platsen..

:lala:

Något som kändes väldigt osannolikt var när man läste Fk Satans tråd om hur man ser cool ut i uniformen... :) känns inte som rätt person att starta en sån tråd..

Tror väl egentligen att det var den enda tråden där som var skarp. Var någon annan BG som lyfte in den till högkvarteret efter att Satan först postat den i Mtrl-platsen..

:lala:

Va, var inte en Hv-SSG pluton sanning? Den tråden var tänkt som ett skämt mot/till alla dessa individer som stukar saker och ting och spenderar mängder med pengar på att se övercoola ut. Sedan passade den in otroligt bra i "högkvarteret". Det komiska med den tråden är att de inte skulle förstå att det skulle drivas med de.

Säger som min snart femåriga gudson.

Aj got ownd.

Har spenderat senaste kvarten med att försöka komma ur kramperna jag har fått i magen efter att ha skrattat åt mig själv minst lika länge.

Edited by dxl

Applåder för ett väl genomfört aprilskämt :)

Sen att jag ganska snart insåg att det var nåt lurt med trådarna i det överhemliga forumet är ju en annan sak

Ukal till AK4 + massa kringsnack om moddade ak4 :lala:

Ännu bättre var att både sytare och Henke förnekade allt när jag lite försynt frågade dem i priv på chatten / MSN och skyllde på ett säkerhetsfel mm mm

Nej, det är klart det inte går, för egentligen var det inget aprilskämt, det hela är en bortförklaring... *spelar ledmotiv till Arkiv X* :rolleyes:

Hysch. Du får inte sprida den infon.

/K

Helt underbart skämt, undra hur man lyckades missa det den 1:e, såg bara meddelandet om säkerhetshål/uppdateringar och undrade vad jag missat.

Tack för att ni öppnade det igen, hade varit lite surt att missa en sån godbit :rolleyes:

Bwahahaha! :):baskerPa:

Utsökt jobbat - kan ju nämna att undertecknad tillbringade ett flertal timmar i viss förvirring.

Kände mig aldrig helt säker på någonting när det gällde högkvarteret - och Henkes offentliga ursäkt (som sedan FÖRSVANN) bidrog till ytterligare förvirring. Major mindfuck.

Tack för underhållningen.

/Edit: Som fler sagt - den avslappnade jargongen bidrog till trovärdigheten. En del annat smått bidrog inte. Total förvirring. Mycket lyckat vad det verkar.

Edited by Doggydriver