Jump to content

Vi darrar av förväntan.

KattenJansson

11 members have voted

1. 1. Vi darrar av förväntan.

• ANDRÉS ESTECHE - Just Like A Boomerang ALCAZAR - Not A Sinner, Nor A Saint BRANDSTA CITY SLÄCKERS - 15 minuterPANDORA - You
      4

Recommended Posts

Efter att ha missat förra schlagern i Jönköping så slår jag nu ett slag för denna tävlingen, denna gången i Göteborg. Här ger jag dig chansen att rösta. och det kostar inte ett öre!

Roligast i år är ju Brandsta. Man skrattar ju så att man gråter varje gång man ser dom.

Sen har vi ju dom andra artisterna. Värt att nämna är ju att Pandora, (en fin tjej som man ju var lite småkär i någong gång på första hälften av 90 talet när hon dansade i sin silvriga paljettklänning) ställer upp i årets tävling i musik.

Jag kan ju säga att vi förmodligen kommer att få se en hel del diskomusik om man orkar titta.

Värt att nämna är även Dj Mendez satte ihop en glimmrande textrad "festival, festival in my corazon" killen han även slänga in några svenska textrader mellan all chilensk-spanska och engelska. Intressant och världsomvälvande i schlager sammanhang.

-----------------------------------------------

När vi ändå är här och röstar så kan vi ju passa på att efter tävlingen diskutera Carolas "flygkupp" henes försvunna väska. Värt att nämna är även att Mark Levengood har tydligen "rasat" mot någon/något. Jo just det. Brandsta har ju en "nakenkupp" på lut. Kanske blir mer upphetsande en Lena PH och den spacklade småländskans "sexdräkter" som man undrade vart dom tog vägen.

):)

Känner att "Big-brother-Ricki-Lake-Oprah-Fame-factory-Robinson-syndromet" är på gång att inträda; ikväll måste jag nog putsa över kängorna, polera magasinen, justera stridsselen igen, kolla så att kragspeglarna sitter bra och annat som gör att jag tyvärr nog måste stå över Melodifestivalen ;)

Ok, men medge ändå att en man i fin kostym är lite av en bild för oss alla. Antingen som fadersfigur,någon att tala med eller hålla i handen.

Visst kan vi se lite för mycket av det det omanliga hållet i schalger mästerskapen, men kvällens tävling var ju ändå bra. Clawfinger fick ligga kvar i CD stället mot en kväll framför tv´n och en vetekrans med kopp thé.

(EDIT: en polare lade in detta, men ok, jag står för det :D )

Blir helpsyk på Bert Karlsson & CO! Musiken har fått ge vika till max. Finns det instrument på scenen är det bara för syns skull (oftast), effekter på sången (vilken är en j*vla skandal då rösten kan förbättras på så vis) osv i oändlighet. Känns bara pinsamt när man 100% ärligt kan säga att man har klasskamrater på gymnasiet och känner ännu fler som sjunger bättre än vissa svenskar som skickas till Eurovision song contest eller vad det heter... Tacka vet jag Pontare och Garmarna i dylika sammanhang, som ju inte får vara med längre :unsure:

Let's face it, schlager är inte längre en tävling bland duktiga musiker. Det är ett gäng gubbar/tanter med svensktoppsförflutet som sitter och tjänar ihop tusenlappar nog att använda som toalettpapper och engångsservetter genom att bestämma rubbet.

(Ja, jag går estetiskt program, i samma klass som en världskändis syster)

/Edit, skulle ha gjort tjugo snabba innan jag skrev det här, men det får stå kvar för sån är min åsikt, även om den kunde uttryckas mer "korrekt" B)

Ok, men medge ändå att en man i fin kostym är lite av en bild för oss alla. Antingen som fadersfigur,någon att tala med eller hålla i handen.

Visst kan vi se lite för mycket av det det omanliga hållet i schalger mästerskapen, men kvällens tävling var ju ändå bra. Clawfinger fick ligga kvar i CD stället mot en kväll framför tv´n och en vetekrans med kopp thé.

(EDIT: en polare lade in detta, men ok, jag står för det :D  )

SÄÄÄÄÄKERT!! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...