Guest gästolle Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 har hört lite lösa rykten om att dom som tjänstgör inom marinen har ett par andra kängor än t.e.x armén. Mina vänner som gör lumpen har dom vanliga känga90 eller vad dom heter exakt. medan min far som är yrkesofficer inom marinen har ett par andra kängor som är "Nättare" och med dragkedja på sidan av kängan, och ja hans är kronmärkta så det är inget privat han köpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 Det torde vara Sjöstridskänga 90. Fotsvett och svamp är ett välkänt begrepp efter att ha använt dem. (vi på K1 fick ut dem att ha som stall/ridkängor). De är lite smalare än Känga 90 samt har stålhetta. Skönt var det iallafall att bara sätta ner foten och upp med dragkjedjan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 Flottan kör med sjöstridskänga 93 istället för marschkänga 90. Finns en bra beskrivning på dom här: Soldr mtrl P (sid:59) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdn Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 medan min far som är yrkesofficer inom marinen har ett par andra kängor som är "Nättare" och med dragkedja på sidan av kängan Fråga pappa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.