r_o_n Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 (edited) Enl rubrik. Alla trådar är "infällda" förutom första inlägget. Standard eller inställningssak att alltid ha dem utfällda? För är det standard så försvårar det läsningen av en tråd ordentligt. "Flood control is enabled on this board, please wait 30 seconds before replying or posting a new topic". Man kan faktiskt svara på mer än ett inlägg i en tråd på kortare tid. Varför denna, enl. mig lite dumma spärr? Eller är jag bortskämd med andra forums smidiga(-re) upplägg. Ingen ilska från min sida, däremot liiite irritation Edited March 18, 2008 by r_o_n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 (edited) Enl rubrik. Alla trådar är "infällda" förutom första inlägget. Standard eller inställningssak att alltid ha dem utfällda? För är det standard så försvårar det läsningen av en tråd ordentligt. "Flood control is enabled on this board, please wait 30 seconds before replying or posting a new topic". Man kan faktiskt svara på mer än ett inlägg i en tråd på kortare tid. Varför denna, enl. mig lite dumma spärr? Eller är jag bortskämd med andra forums smidiga(-re) upplägg. Ingen ilska från min sida, däremot liiite irritation Uppe till höger i rutan typ, så finns det en flik som heter "Options", tryck där och byt till Standard. Kan det vara det? Edited March 18, 2008 by Frantic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Enl rubrik. Alla trådar är "infällda" förutom första inlägget. Standard eller inställningssak att alltid ha dem utfällda? För är det standard så försvårar det läsningen av en tråd ordentligt. "Flood control is enabled on this board, please wait 30 seconds before replying or posting a new topic". Man kan faktiskt svara på mer än ett inlägg i en tråd på kortare tid. Varför denna, enl. mig lite dumma spärr? Eller är jag bortskämd med andra forums smidiga(-re) upplägg. Ingen ilska från min sida, däremot liiite irritation Du kan svara på fler inlägg på samma gång genom att klicka på knapparna "+ Citera". När de säger "- Citera" och du trycker på "Svara" längst ner på sidan kommer de markerade inläggen ligga citerade i kronologisk ordning i ditt inlägg. Då är det bara att fylla på med innehåll. Om du lyckas skriva ett inlägg på under 30 sekunder kanske det kan finnas en anledning att tänka över om det du skrivit är utförligt nog, eller om det kanske rent av inte tillför tråden något av värde.' mvh Erik G BlåGul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Enl rubrik. Alla trådar är "infällda" förutom första inlägget. Standard eller inställningssak att alltid ha dem utfällda? För är det standard så försvårar det läsningen av en tråd ordentligt. "Flood control is enabled on this board, please wait 30 seconds before replying or posting a new topic". Man kan faktiskt svara på mer än ett inlägg i en tråd på kortare tid. Varför denna, enl. mig lite dumma spärr? Eller är jag bortskämd med andra forums smidiga(-re) upplägg. Ingen ilska från min sida, däremot liiite irritation Välkommen till SoldF Forum! Vad beträffar trådträdet så kan användaren själv välja om man vill se alla poster eller ett träd med de första orden inlägget. Hur du vill ha det väljer du enkelt själv precis som Frantic beskrev. Vad beträffar Flood control så är den framförallt till för att förhindra DOS-attacker (Denial of Service). Skulle vi inte ha den spärren finns det en uppenbar risk att forumet helt slutar fungera pga att någon bestämmer att sänka forumet med en spambot. Sen fyller den även ytterligare en funktion, att hålla uppe kvalitén på forumet. Vi vill väldigt gärna se konstruktiva inlägg där användaren förmedlar sin åsikt eller kunskap på ett bra sätt. Personligen har jag väldigt svårt att se att du kan skriva vettigt inlägg i en ny tråd mindre än 30 sekunder efter du skrivit ett inlägg i en annan tråd. Som du vet sen du ansökte om medlemskap och då läste igenom reglerna så är inlägg av typen "coolt" eller "Jag tycker också så" inget vi vill ha på SoldF. Vad vi däremot vill ha är feedback och medlemmar som har åsikter. Det är givetvis enbart positivt med användare som säger vad de tycker på ett bra sätt. Det behöver man aldrig vara rädd för att göra på SoldF. Edit. Pucktvåa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted March 19, 2008 Forumsledning Report Share Posted March 19, 2008 Som ett tillägg till VC_90 utförliga förklaring. Vi anser att man skall redigera/ändra sitt ursprungliga inlägg och lägga in den informationen man kanske missade, istället för att svara sig själv någon sekund efter med mer info. ALla forum tillåter inte att man redigerar/ändrar inlägg. Men vi har det, dock under begränsad tid. På så vis kan man man rätta felstavningar, osv. Använd gärna funktionen FÖRHANDSGRANSKA innan du publicerar ett inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Förut (har jag för mig) fanns det en funktion som slog ihop två inlägg av samma person ifall de kom direkt efter varandra i tråden. Har den funktionen ersatts av flood control? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts