Jump to content

Södertörnsgruppens Nss/Hv

Recommended Posts

Livgardesgruppen ( och många andra) har ett eget "Topic" så då ska väll vi inte vara sämre.

Jag Rainman är stf Gruppchef. i 101 IP. Har även ansvar för PSG90 demo utbildningen på Södertörnsgruppen.

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • BlåGul -1

Kalla mig nojig men är det verkligen så smart att skriva ut fullständigt namn och befattning så där bara?

Jag tycker att ni ska kolla med Und/Säkbef på bataljonen vad denne tycker om det.

/K

Ja men underrättelseofficeren ser iaf att vederbörande inte nämner vilken av bataljonerna samt har en befattning som gick i graven i svepet Hv efter 2004.

Stabsbefäl däremot finns det befattningsnummer för i KroA listan :banghead:

Sedan vet man inte om det är S2 (som batkvm leder enligt KroA) eller S2 (und/säk) som är funktionsíndelning.

Mer med glimten i ögat än Messershmitt ångest.

• 3 months later...

Tjena.

Hur ser det ut för er med tanke på personal i insatskompaniet?

Jag skickade in en ansökan till södertörnsgruppen ett par veckor sedan och skulle bli kontaktad av plutch/kompch insats under den gångna veckan. (http://hemvarnet.se/sodertorn/ säger i-pluton men jag antar att det ska vara i-komp?)

Någon som kan ge lite info om erat läge, hur ofta övar ni, material, personal, vakanser osv..

Edited by Baldric

• 5 months later...

Nu är det dax för årets 2:a övning.

Jag kommer givetvis att närvara, och de flesta ur 101 har anmält sig.

Så nu hoppas vi på en bra övning!!

Ses på Väddö.

Edited by Rainman

• 2 months later...

Vill Bara tacka alla som var med på helgens övning.

Vi jobbade riktigt bra, och med tanke på den feedback vi fick av instruktörerna så är det bara att konstatera att vi är BRA!!

/Rainman.

PS. Utvärdering kommer att skickas ut till samtliga deltagare.

• 10 months later...

Team Hemvärnet.

Hallå alla soldatbröder och systrar från Stg har ni hört talas om TeamHv?

Team Hemvärnet är en satsning av HvSS med syfte att synliggöra föredömen och förebilder i Hemvärnet både inom och utom FM genom att delta nationella och i internationella patrulltävlingar. Team Hemvärnet kommer förutom att tävla i FM Patrull delta i andra tävlingar för att synliggöra och marknadsföra FM och Hemvärmet.

Team Hemvärnet skall förutom FMM Patrull delta i nationella och internationella patrulltävlingar t.ex ska två lag delta i Erna Raid 2010 (Estland)

Verksamhet därutöver kan omfatta ytterligare tävlingsverksamhet.

Denna grupp är öppen för alla Hv. soldater i hela Sverige och just nu så förbereder vi oss för uttagningarna till Erna raid i Estland.

Ni kan läsa mer i Hinderbanan Team Hemvärnet.

/Rainman

Edited by Rainman

• 1 year later...

Dålig aktivitet här.

Weekendwarrior, var Hv-soldat på den södra bataljonen mellan 2004 och 2009, först som skyttesoldat och Gruppchef sista året då jag råkade ut för en incident i jobbet och mitt fysiska jag reducerades med en kroppsdel.

Därefter har jag fortsatt som ungdomsledare och instruktör. Det första blir det förhoppningsvis mer av när jag slutfört div kurser.

/Weekendwarrior :baskerKav::baskerHV: