Jump to content

Missionen i Tchad

Recommended Posts

Det går super bra här hemma och jg tycker det går lättare än jag trodde,

och jag förstår att de som har barn familjer inte kan släppa allt bara sådär.

För min del är det också mkt som ska klaffa med jobb och ledig het och andra saker även om jag ej har fmailj med min sambo =).

Jag tänkte mer på om det fanns ett intresse att ses ett gäng tjejer då man kan och har tid.

Och finns inte möjligheten så kan man kanske spåna ihop att ses en stund på anhörig dagarna som kommer.

Annars så har vi ju en fin kontakt här.

Absolut.

=)

Hej Macae,

Vad skönt att det verkar gå bra för dig! Blev nästan orolig där ett tag. :clap: Det är så olika hur man reagerar på att bli lämnad ensam, jag hör till den lyckliga(?) skara som faktiskt gillar att grejja på själv härhemma. Men inte ens jag gillar att grejja på ensam i ett halvårs tid, :clap: så jag kan föreställa mig vilken oerhört lång tid det är för dig som har tycker det är jobbigt att vara ensam även kortare perioder.

Fortsatt Glad Påsk!

Kram S.

Det går super bra här hemma och jg tycker det går lättare än jag trodde,

och jag förstår att de som har barn familjer inte kan släppa allt bara sådär.

För min del är det också mkt som ska klaffa med jobb och ledig het och andra saker även om jag ej har fmailj med min sambo =).

Jag tänkte mer på om det fanns ett intresse att ses ett gäng tjejer då man kan och har tid.

Och finns inte möjligheten så kan man kanske spåna ihop att ses en stund på anhörig dagarna som kommer.

Annars så har vi ju en fin kontakt här.

Absolut.

=)

Hej Macae,

Vad skönt att det verkar gå bra för dig! Blev nästan orolig där ett tag. :clap: Det är så olika hur man reagerar på att bli lämnad ensam, jag hör till den lyckliga(?) skara som faktiskt gillar att grejja på själv härhemma. Men inte ens jag gillar att grejja på ensam i ett halvårs tid, :clap: så jag kan föreställa mig vilken oerhört lång tid det är för dig som har tycker det är jobbigt att vara ensam även kortare perioder.

Fortsatt Glad Påsk!

Jod et var jobbigt i början då jag alltid varit ensam

utan vänner och så.

Då blri det lätt att mant ycker det är jätte tufft

även då han bara är borta på utb

när man annars är med varandra

hela eftermiddagarna efter vanligt jobb.

Menn u går det super bra jag jobbar och ståri,

är nästan aldrig sj heller osm jag trodde.

Det har faktiskt blivit bättre.

Blir ju mer att jag tar tag i att försöka vara mindre ensam.

jag var ledsen endast de fyra första dagarna

då de tär första gången min sambo åker iväg så.

Så nästa mission är jag helt klart förberedd på =)

Glad påsk

off to work now =)

• BlåGul -1

I fortsättningen så uppmanar jag alla skribenter i den här tråden att INTE nödvändigtvis citera föregående inlägg och på så sätt ibaka det i ens nya inlägg. Tråden blir helt omöjlig att läsa då.

För att bara svara på ett inlägg, använd då den inringade knappen:

svaralp3.png

Om du för läsbarhetens och tydlighetens skull ska ta med ett tidigare inlägg i ditt inlägg så använd i stället denna inringade knapp:

infogasvarbm1.png

Det sistnämnda alternativet har ni använt för mycket i denna tråd. Det har gjort att inläggen till mesta del har bestått av tidigare inlägg helt i onödan. Använd alternativ 1 i stället.

/Krook

Blågul

• 4 weeks later...

Anhörig dagen för TD01 är förbi och den var mkt intressant,

såg två bilder på min sambo och det var kul.

Träffade annahörig också och vi gick dit tillsammans.

Tack för en trevlig kväll på karlbergs slott

Hallå där

nu har jag kommit hem från anhörig dag och en härlig vecka i huvudstaden,

hemkomsten blev dock annat än bra.

Saknaden som jag hade i början kom tillbaka och har suttit i hela veckan,

Jag känner av att han ej är hemma på samma vis som i början.

Men jag hoppas det går över snart,

hans lev är satt i maj samma datum som jag fyller år.

Jag längtar till tusen,

tänkte åka ner och överraska honom och försöka komma med samma plan hem som honom om det är möjligt.

Någon annan som gjort så?

Är det möjligt?

/ Macae

Hallå där

nu har jag kommit hem från anhörig dag och en härlig vecka i huvudstaden,

hemkomsten blev dock annat än bra.

Saknaden som jag hade i början kom tillbaka och har suttit i hela veckan,

Jag känner av att han ej är hemma på samma vis som i början.

Men jag hoppas det går över snart,

hans lev är satt i maj samma datum som jag fyller år.

Jag längtar till tusen,

tänkte åka ner och överraska honom och försöka komma med samma plan hem som honom om det är möjligt.

Någon annan som gjort så?

Är det möjligt?

/ Macae

Hej Macae.. är hemma på leave från Tchad just nu, hemresan var lite lätt strulig (underdrift) så jag skulle nog avråda från att åka och möta din anhörige när han ska åka på leave... antar att det var till mellanlandningsflygplatsen du menar och inte hela vägen till Tchad... det är just nu inte riktigt klart om vi kommer fortsätta åka reguljärt eller om det blir chartrat plan osv eller om han blir försenad av någon anledning så är det inte så skoj för dig att fira din födelsedag på en dålig flygplats...så överraska honom med något när han kommer hem istället, god mat tex... eller en inbokad timme i ett kylrum (har aldrig tyckt så mycket om känslan att vara lite kall som just nu hihi)

/b

Tack för svaret då ska jag lägga den planen på hyllan och kanske överraska med något annat,

hur länge får du stanna hemma på leav?

Jag har hört ryktas om sju dagar,

det låter lite för en annan men jag förstår att det är antalet dagar man får.

Hoppas du har det bra här hemma.

Hej Macae.. är hemma på leave från Tchad just nu, hemresan var lite lätt strulig (underdrift) så jag skulle nog avråda från att åka och möta din anhörige när han ska åka på leave... antar att det var till mellanlandningsflygplatsen du menar och inte hela vägen till Tchad... det är just nu inte riktigt klart om vi kommer fortsätta åka reguljärt eller om det blir chartrat plan osv eller om han blir försenad av någon anledning så är det inte så skoj för dig att fira din födelsedag på en dålig flygplats...så överraska honom med något när han kommer hem istället, god mat tex... eller en inbokad timme i ett kylrum (har aldrig tyckt så mycket om känslan att vara lite kall som just nu hihi)

/b

• 4 weeks later...
Guest Josefin

Jag har precis haft min hemma en hel vecka! Det har varit alldeles underbart =) nu är det bara en månad tills han kommer hem igen och om två månader kommer han hem för gott!! Ljuset i tunneln blir allt klarare..

Guest Josefin

Nästa leav blir en vecka också! Längtar tokigt mycket till dess =)

Hoppas att ni får det bra när han är hemma. Det jag tyckte var bäst av allt var att bara titta på honom och göra typiskt vardagliga saker....

Jag hade bokat upp en kväll då vi åt middag med massor av våra vänner, resterande tid tog vi som den kom. Det är viktigt att känna av och ta det för vad det är, inte romantisera själva hemkomsten. Då tror jag att man kan bli besviken.

Ha det jättebäst!

Vi hade det toppen och tog hela veckan som den kom,

vi var mkt ho hans föräldrar som vi är mkt annars också.

Nästa gång kmmer han hem i juli trodde han och det är en månad bort bara,

innan han kom hem den veckan som varit så gick tet tre månader och en innan han ringde.

Så nu kommer tiden gå fort.

Ha det super

• 1 month later...

Inte långt kvar nu

Imorgon då är det en vecka kvar tills min sambo kommer hem från utlandstjänsten,

hans bror har ocså åkt ner nu så nu är de där nere samtidigt.

Jag ser fram emot att han kommer hem nu.

Det ska bli så härligt.

Ha det gott alla anhöriga och soldater.