Jump to content

Storlek på 90kängorna?

Fransson-AmfPB

Recommended Posts

Under ett infomöte på Amf4 för inryckande amfPB, skall man i förtid få ut sina kängor för ingång. Saken är den att man ska fylla i vilken storlek som man vill ha och skicka in det innan man kommer på infomötet. Är det så att de håller "normal" storlek eller är det så att de är stora för sin storlek eller hur ligger det till? Någon som har erfaranhet? (säkert ett par stycken här som har provat ett par 90kängor! :D:D:D )

Skriv den storlek du har i vanliga skor. 90 kängan är lite större än vanliga skor men det skall den vara eftersom du har fler strumpor.

Sedan är det nog så att du kan byta vid infomötet om det skulle visa sig vara fel storlek, det är nog inte första gången det har infokvällar med skoutdelning.

Skriv den storlek du har i vanliga skor. 90 kängan är lite större än vanliga skor men det skall den vara eftersom du har fler strumpor.

Sedan är det nog så att du kan byta vid infomötet om det skulle visa sig vara fel storlek, det är nog inte första gången det har infokvällar med skoutdelning.

Kan tänka mig det! Man får säkert byta, men jag tänkte bara höra mig för...

jag brukar ha 41-42 i vanliga skor

265 på m90

tycker förövrigt att m90 sommar funkar riktigt bra, lite för låg klack för långmarsch bara.

men m90 vinter är rätt kass, så gott som ingen skillnad förutom sulan och skidfästena

testade ha m90 sommar med vintersula under en kort fältvecka (3dygn)och sen m90vinter (4dygn) och det var liten skillnad, iofs inte så kalt då -10-15 men ändå. civilt har jag alltid m90 sommar när jag e i skog och mark oavsett årstid

Edited by fu. vikström

I HV så fick vi blandat sommar o vinter vid första utdelning...men efterd et är det bara vinter som gäller rakt över.Förrådet nekar om man vill ha sommar.

Men annars håller jag med ovan, det är ingen större skillnad på sommar/vinter.

Däremot så tycker jag att skosnörena är jäkligt dåliga. Man förbrukar ju 3 par snören om året.

TAcka vet jag då gamla hederliga med läderremmar.

Annars storleksmässigt så går det säkert att byta,med tanke på att alla skor inte kan passa.

De är säkert bara nyfikna ifall det är några udda storlekar + om alla har samma size.

Däremot så tycker jag att skosnörena är jäkligt dåliga. Man förbrukar ju 3 par snören om året.

TAcka vet jag då gamla hederliga med läderremmar.

Jaa, hur svårt kan det var aatt plocka fram skosnören som håller?

Tips: Köp skosnören till kängorna i en riktig skoaffär!! Gärna så långa att de går att dra ett helt varv runt innan du knyter dem, det blir stabilare.