Jump to content

Saddams historia

Magnus

Recommended Posts

ta er en smula i kragen nu va!

Artikeln är skriven av en journalist vars (som det verkar) enda källa är en amerikanska journalist, redan där börjar gigantiska varningsklockor ringa i varje källkritiskt skalle.

Hela artikeln är ju full av nedvärderingar och påstående som det redovisas absolut inga källor till.

Min stora undran är om det finns ett enda uns av sanning i hela artikeln...

Så hårt ska du nog inte såga den, ett par händelser är ju rapporterade i olika media världen över, samt att till exempel dödandet av kurderna med senapsgas verifierades av hjälporganisationerna på plats.

- HvPrsk

För er som missade det.

Bra och informativt..

"Dokument utifrån: Vår vän Saddam

Det var västvärldens ledare som hjälpte Iraks härskare Saddam Hussein att bygga upp sin maktposition. En färsk tysk-fransk dokumentär visar hur Saddam redan på 70-talet knöt vänskapliga band med den unge dåvarande franske premiärministern Jacques Chirac. Men också USA hade intresse av att stödja Irak för att på så sätt minska ayatollornas makt i Iran."

Repris

sön 23/2

SVT1 kl 13.00

:=o

ta er en smula i kragen nu va!

Artikeln är skriven av en journalist vars (som det verkar) enda källa är en amerikanska journalist, redan där börjar gigantiska varningsklockor ringa i varje källkritiskt skalle.

Hela artikeln är ju full av nedvärderingar och påstående som det redovisas absolut inga källor till.

Exakt.

Hur många i vår journalistkår snackar arabiska?

Informationen filtreras genom TT och CNN mfl som representerar vissa intressen.

Ibland blir det dock ännu värre då vissa journalister som tycker annorlunda,

skriver om storyn så det passar dem. Resultatet blir ännu mer förvanskat.

Tyvärr har jag inget exempel på detta.

Håller med daedulus. Ni får ta allting med en liten nypa salt. Nu e vi väl ändå förbi det stadiet där vi tror på allt vi ser o hör? Ta lite information från CNN och en irakisk tv-kanal så lär man få se stora skillnader. Sanningen brukar väl vara nånstans där emellan.

Är det nån som ifrågasätter att Saddam är en vidrig diktator?

Personligen anser jag att ju bättre den mannen försvinner desto bättre. Om det nu är USA som avsätter honom så bra det funkar för mig hellre USA än INGEN!!!

Sen får gärna FN vara den makt som ser till att han försvinner, jättebra men se till att han försvinner, jag hoppas inte historien utdelar sin dom mot oss som folket som lät en diktator vara kvar fast vi hade makten att få bort honom. Det är helt enkelt oförlåtligt om vi gör det!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...