GC1 Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 På AB nyhetslänkar till E24 om Hugo Chavez planer på att handla olja i andra valutor ligger en bild med Chavez i förgrunden och ett granatgevär i bakgrunden? Hade man verkligen ingen annan bild?? http://www.aftonbladet.se Edit: Fixat direktlänken men där var ju inte samma bild, orginallänk tillbaka. Vc_90 BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 På AB nyhetslänkar till E24 om Hugo Chavez planer på att handla olja i andra valutor ligger en bild med Chavez i förgrunden och ett granatgevär i bakgrunden? Hade man verkligen ingen annan bild?? Skriv och fråga dem. Jag tror knappast att någon annan här på forumet kan besvara din fråga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted March 15, 2008 Author Report Share Posted March 15, 2008 På AB nyhetslänkar till E24 om Hugo Chavez planer på att handla olja i andra valutor ligger en bild med Chavez i förgrunden och ett granatgevär i bakgrunden? Hade man verkligen ingen annan bild?? Skriv och fråga dem. Jag tror knappast att någon annan här på forumet kan besvara din fråga. Det är redan gjort! Jag tänkte bara lyfta ut bilden så länge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 All reklam är bra reklam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 Så slipper ni leta.. Dock kan man fråga sig hur många som ens reflekterar/kan reflektera över att det är ett GRG i bakgrunden.. GMY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 Grg till Venezuela har jag inte läst nåt om, däremot har Chavez köpt 100.000 Kalashikkov och 24 Sukhoi-plan samt planerar att köpa 5000 Dragunov-prickskyttegevär. http://www.reuters.com/article/worldNews/i...641282720070826 "I'm going to buy 5,000 Dragunov rifles from Russia ... with telescopic sight, the best in the world, with infrared night-view," Hmm, världens bästa, vad säger forumets PSG-experter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddlar Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 Grg till Venezuela har jag inte läst nåt om... Här har du att läsa. http://www.globalsecurity.org/military/wor...y-equipment.htm Saab stops Venezuela arms sales Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappa6116 Posted March 16, 2008 Report Share Posted March 16, 2008 Grg till Venezuela har jag inte läst nåt om, däremot har Chavez köpt 100.000 Kalashikkov och 24 Sukhoi-plan samt planerar att köpa 5000 Dragunov-prickskyttegevär.http://www.reuters.com/article/worldNews/i...641282720070826 "I'm going to buy 5,000 Dragunov rifles from Russia ... with telescopic sight, the best in the world, with infrared night-view," Hmm, världens bästa, vad säger forumets PSG-experter? Frågan som ploppade upp i min skalle är att om man vill skydda sitt lands gränser, om man är Chavez, är verkligen PSG rätt vapen att investera i? Består inte Venezuelas gränser mest av djungel, dvs ev stridsavstånd på upp till 30 meter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted March 16, 2008 Author Report Share Posted March 16, 2008 Grg till Venezuela har jag inte läst nåt om, däremot har Chavez köpt 100.000 Kalashikkov och 24 Sukhoi-plan samt planerar att köpa 5000 Dragunov-prickskyttegevär.http://www.reuters.com/article/worldNews/i...641282720070826 "I'm going to buy 5,000 Dragunov rifles from Russia ... with telescopic sight, the best in the world, with infrared night-view," Hmm, världens bästa, vad säger forumets PSG-experter? Frågan som ploppade upp i min skalle är att om man vill skydda sitt lands gränser, om man är Chavez, är verkligen PSG rätt vapen att investera i? Består inte Venezuelas gränser mest av djungel, dvs ev stridsavstånd på upp till 30 meter? Vi kan ju fortsätta att sväva ut tills jag fått svar från Aftonbladet. Att gå ut och berätta om att man köpt prickskyttevapen är ju propaganda som syftar till att visa främst den egna befolkningen att man utbildar "farliga" förband med hög kapacitet, att det sedan är rysska vapen är ju också ett politiskt ställningstagande mot väst. Det behöver nödvändigtvis inte betyda att man har lagt ner alla inköp av vanliga AK..... Dessutom kan jag meddela att striden med pricksyttegevär anpassas genom att man använder dessa system där de har störst effekt. Hur ofta har du stridsavastånd på över 80 meter i betäckt terräng i svensk skog? Som trådskapare vill jag hellre att diskussionen går mot diskussion om bildspråk. Var det för att understryka effekten av att Chavez söker en ekonomisk strid som man valde den aktuelle bilden, osv. När jag fått svar från blaskan redovisas det givetvis här! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted May 4, 2008 Report Share Posted May 4, 2008 fick du nått svar av aftonbladet?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted May 4, 2008 Author Report Share Posted May 4, 2008 NOT.... Förmodligen hade de inget bra svar på varför de valde just den bilden. Skall kanske maila igen, de brukar svara om man ställer ordentliga frågor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.