KOB Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 Vore intressant att höra hur ni placerar era pengar, oavsett om det är lönen, pensionen eller om ni arbetar med finans... blir det en lyckad tråd hade detta kunnat vara en samlingstråd där vi tipsar om olika aktier, fonder, obligationer, warranter o.sv... själv har jag inget större kapital att förvalta men tycker det är underhållande att nu under sport, påskloven sitta och daytradea index-fonder typ XACT BEAR, BULL och försöka få ut en vinst på åtminstonde 500-1000 kr (runt 1-2% av min aktieportfölj) per dag och skulle nog säga att jag spelar ganska så "safe" men samtidigt tar stora risker. Hur nu det går ihop? Som sagt, kul om ni också kan dra en liten story om vad ni sysslar med finansiellt. Nu när det är väldigt oroliga tider så kan det säkert komma jäkligt fina köplägen på aktier med. Någon som vågar förutspå hur marknaden kommer utvecklas närmsta tiden på ett 2-veckors perspektiv? Blir det en ökning p.ga. Feds antagligen stundande räntesänkning eller fortsätter det hoppa upp och ner varannan dag? Kommer raset? Går vi ner förbi första rekylnivån vid 865-875 sisådär? Tisdag tror jag räntesänkningen av Feds kommer förresten. Om nu någon har nytta av min spekulation. Frågan är bara hur pass kraftig sänkningen blir? De måste ju samtidigt hålla koll på dollarn kontra euro, yen o.sv... /KOB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted March 17, 2008 Report Share Posted March 17, 2008 sparar ganska passivt i aktiefonder. Då dessa inte direkt ökat i värde sista halvåret får de stå där tills marknaden vänder igen, som den alltid gjör bara man kan vänta länge nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted March 17, 2008 Report Share Posted March 17, 2008 Har nog runt: 10% i högrisksaktiefonder (asien, ryssland, östeuropa) 50% i ett fåtal aktier som jag tror på, på längre sikt 15% hos Riksgälden för att samla lite ränta 25% i aktier på kort sikt Tror just nu tämligen mycket på Net Entertainment, noterat på NGM (med flyttar till OMX i höst), sett framåt hösten till. Har även en del pengar i onoterade bolag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.