r_o_n Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 Var iväg tre vändor i Libanon i slutet av 80-talet och efter det blev det familj & ungar. Nu är de stora nog och jag har fått OK från frugan att söka igen. Så, vad finns det? Har hittat en lång lista vakanser på Nordic battle group, men det är väl egentligen en beredskapsstyrka, eller? Räddningsverket verkar ha utlandsjobb de med. Men en korkad CV som inte går att fylla i. Så om man söker ISAF, är konkurrensen mördande? Hur brukar det se ut med vakanser innan de nya åker (i maj om jag fattat det rätt)? Var hygass./bilförare, ambulansfö./bilfö. och livsmedelstransport de tre vändor jag var i Libanon Är underskötare, har IT-utbildning, BC-körkort, B1 truck och en byggnadssnickarutbildning i bagaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpetnaZ Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 Det beror helt på vilken tjänst ni vill söka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_o_n Posted March 11, 2008 Author Report Share Posted March 11, 2008 Det beror helt på vilken tjänst ni vill söka. Min grad i Libanon var furir så max den nivån iaf Jag tror inte kontorsjobb passar mig iaf. De vapen jag hade i Libanon var den gamla pistolen m/40 och k-pist m/45 Jag tror jag passar till transport eller sjukvård eller sjuktransport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 Vakanserna till US finns här: http://www.mil.se/int/article.php?id=15054 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grisbasse Posted March 11, 2008 Report Share Posted March 11, 2008 Är underskötare, har IT-utbildning, BC-körkort, B1 truck och en byggnadssnickarutbildning i bagaget. Underskötarutbildning gör dig berättigad att söka medic. Iom att du har BC-kort skulle du kunna söka till förare på en sjukvårdspansarterrängbil. pansarterrängbilsutbildnigen brukar vara några månader innan själva missionsutbildningen med några veckors lov där emellan. Ännars är lämpliga befattnignar transportsoldat eller förrådsman. Jag skulle isåfall valt tjänsten på sjukvård, dels för att du får vara med mer "där det händer" och dels för att det ibland tycks råda brist på pansarterrängsbilspersonal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts