Maul Posted March 10, 2008 Report Share Posted March 10, 2008 Den "Röda Armén" står i konstant beredskap att avskräcka potentiella erövrare. Ett felaktigt ord och bestraffningen är hård och omedelbar. Kokt hö till kvällsmat i minst en vecka. Demokratiska val är ett spel för gallerierna. Alla aktiviteter behöver övervakas och ske på rätt sätt enligt statens regler. Att försöka fly bostaden resulterar enbart i livslång förföljelse. Felaktiga beteenden medför omedelbar arkebusering. Makthavarna slår snabbt ner alla försök till förändring. All kommunikation är buggad, att uttala sig är som att korsa ett minfält med ögonbindel och spikskor. All information kontrolleras strikt av staten. Partiledningen har total kontroll över alla tillgångar och delar ut småsmulor när det passar Felaktiga åsikter resulterar snabbt i deportering till avlägsna arbetsläger med obehagliga uppgifter såsom att tömma golvbrunnen i badrummet. Matkuponger delas ut en gång i veckan och all föda är strikt ransonerad. Endast choklad och kakor serveras. Antalet kanaler i TV och radio är begränsat och utbudet inskränkt till romantiska komedier, tårdrypande dramafilmer och möjligen snuttegulliga disneyfilmer. Bidra gärna med fler liknelser. //Maul – med tillstånd att posta detta meddelande från C Maul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CQ1 Posted March 10, 2008 Report Share Posted March 10, 2008 13. Vanvettig idoldyrkan förbättrar chanserna till överlevnad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annahörig Posted March 10, 2008 Report Share Posted March 10, 2008 Den "Röda Armén" står i konstant beredskap att avskräcka potentiella erövrare. Ett felaktigt ord och bestraffningen är hård och omedelbar. Kokt hö till kvällsmat i minst en vecka. Demokratiska val är ett spel för gallerierna. Alla aktiviteter behöver övervakas och ske på rätt sätt enligt statens regler. Att försöka fly bostaden resulterar enbart i livslång förföljelse. Felaktiga beteenden medför omedelbar arkebusering. Makthavarna slår snabbt ner alla försök till förändring. All kommunikation är buggad, att uttala sig är som att korsa ett minfält med ögonbindel och spikskor. All information kontrolleras strikt av staten. Partiledningen har total kontroll över alla tillgångar och delar ut småsmulor när det passar Felaktiga åsikter resulterar snabbt i deportering till avlägsna arbetsläger med obehagliga uppgifter såsom att tömma golvbrunnen i badrummet. Matkuponger delas ut en gång i veckan och all föda är strikt ransonerad. Endast choklad och kakor serveras. Antalet kanaler i TV och radio är begränsat och utbudet inskränkt till romantiska komedier, tårdrypande dramafilmer och möjligen snuttegulliga disneyfilmer. Bidra gärna med fler liknelser. //Maul – med tillstånd att posta detta meddelande från C Maul. 1. En riktig krigare fruktar inte Röda Armén. 2. En riktig krigare kan laga sin egen mat. 3. Detta gäller inte bara kommuniststater... eller röda veckor. 4. De flesta mansborgare... förlåt, medborgare, skulle annars gladeligen taga sig av daga medelst kolesterol, alkohol, eller genom att trilla ned i nåt smittsamt hål. 5. Detta är ett missförstånd. Vi upphör med förföljelsen så snart chokladen tar slut. Så länge borde du orka springa. 6. Det är bara ditt ego vi skjuter, och det verkar osårbart. 7. Det är med hormoner som med andra känsliga kemiska föreningar. Den förändring som för lekmannen tycks obetydlig, kan medföra att ett helt kvarter raseras. 8. Oroa sig inte. Det är många kommunikativt handikappade... ehum, jag menar karlar, som tycker att det är svårt. 9. Se 2. 10. You like the long hair, you empty the duschbrunn. 11. Se 2. 12. Tyska vuxenfilmer samt slaktfabriksdokumentärer mår ändå bäst av att ses i avskildhet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted March 10, 2008 Author Report Share Posted March 10, 2008 Annahörig: You just made my day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annahörig Posted March 10, 2008 Report Share Posted March 10, 2008 Annahörig: You just made my day Right back atcha Det var kul både att läsa och att skriva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted March 10, 2008 Author Report Share Posted March 10, 2008 Fast jag kan inte ta hela äran. C Maul hjälpte till med många av punkterna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annahörig Posted March 10, 2008 Report Share Posted March 10, 2008 Fast jag kan inte ta hela äran. C Maul hjälpte till med många av punkterna Jag förstod nästan det ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted March 12, 2008 Report Share Posted March 12, 2008 Vet en kille som sade dte väääldigt bra : "Kalla ALDRIG din flickvän för "pms-smurfen"" Killen hade tydligen en blåtira med =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted March 12, 2008 Report Share Posted March 12, 2008 helst ska man ju inte nämna det där med pms alls..verkar tydligen vara lite känsligt det där.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annahörig Posted March 12, 2008 Report Share Posted March 12, 2008 helst ska man ju inte nämna det där med pms alls..verkar tydligen vara lite känsligt det där.. Spånar lite: Män är ganska bra på att säga ifrån direkt om de tycker att något är fel eller om de inte har lust med något. Jag upplever att många kvinnor sväljer en del förtret för relationens skull. Alltså att man prioriterar den yttre balansen framför den inre. Men som vi vet, måste allt man sväljer komma ut på nåt sätt... PMS är ofta ett sådant tillfälle. När jag har behövt markera en gräns gentemot någon, har jag oftast gjort det under PMS. (Och då syftar jag inte på fånigheter som Om du verkligen älskade mig, skulle du inte ha på dig dendär blå tröjan utan exempelvis till min chef Tafsa på mig en gång till så anmäler jag dig.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rara Avis Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Vet en kille som sade dte väääldigt bra : "Kalla ALDRIG din flickvän för "pms-smurfen"" Killen hade tydligen en blåtira med =) Kan tilläggas att man inte ska kalla sin pojkvän för PMS-smurf heller... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Vet en kille som sade dte väääldigt bra : "Kalla ALDRIG din flickvän för "pms-smurfen"" Killen hade tydligen en blåtira med =) Kan tilläggas att man inte ska kalla sin pojkvän för PMS-smurf heller... Varför man nu skulle göra DET, övergår iaf mitt förstånd =P haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rara Avis Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Varför man nu skulle göra DET, övergår iaf mitt förstånd =P haha Killar kan ju också ha dåliga dagar, även om de kanske inte är lika hormonellt återkommande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Om du verkligen älskade mig, skulle du inte ha på dig dendär blå tröjan[/i] utan exempelvis till min chef Tafsa på mig en gång till så anmäler jag dig.) detta är bara min åsikt och jag har ingen erfarenhet av detta what so ever. men är inte de en typisk "tjejgrej" att inte anmäla vi första grejen utan alltid ge den skyldige en chans till? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Tafsa på mig en gång till så anmäler jag dig.) detta är bara min åsikt och jag har ingen erfarenhet av detta what so ever. men är inte de en typisk "tjejgrej" att inte anmäla vi första grejen utan alltid ge den skyldige en chans till? Det tycker inte jag. Det är fullkomligt rimligt förfarande att vid första "incidenten" tydligt markera att man inte accepterar beteendet och varna för följderna ifall det upprepas. Jag tycker att det är mer av en "tjejgrej" att hota med att anmäla och sedan inte göra det trots att övertrampen fortsätter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 att det är rimligt att anmäla vid första företelsen anser jag med. men det jag menade var att det är sällan som det händer. i övrigt håller jag med dig eskil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Har en mig underställd kvinna som på jobbet gladligen låter sig hanteras av "min" chef......och det kan väl jag tycka är väl patetiskt från bägge sidor.....hormoner.......???? Tafsa på kvinnliga underställda är enbart fånigt och mycket patetiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rara Avis Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Har en mig underställd kvinna som på jobbet gladligen låter sig hanteras av "min" chef......och det kan väl jag tycka är väl patetiskt från bägge sidor.....hormoner.......???? Det kan säkert finnas alla möjliga anledningar, även om jag har svårt att tro att hormoner skulle vara en av dem. Har också svårt att se hur det skulle kunna vara 'rätt' dock, om nu inte båda är med på det. (En stilla undran... börjar inte det här bli lite OT? Intressant diskussion i övrigt.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Har en mig underställd kvinna som på jobbet gladligen låter sig hanteras av "min" chef......och det kan väl jag tycka är väl patetiskt från bägge sidor.....hormoner.......???? Det kan säkert finnas alla möjliga anledningar, även om jag har svårt att tro att hormoner skulle vara en av dem. Har också svårt att se hur det skulle kunna vara 'rätt' dock, om nu inte båda är med på det. (En stilla undran... börjar inte det här bli lite OT? Intressant diskussion i övrigt.) Nja, kanske något urspårat men en kontring på det där med att "tafsa en gång till och jag anmäler dig" som förekommit tidigare. Här på jobbet har vi även en tjej som blivit varnad för att hon ägnat sig åt sexuella trakasserier så det där är ett synnerligen tve-eggat svärd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rara Avis Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Nja, kanske något urspårat men en kontring på det där med att "tafsa en gång till och jag anmäler dig" som förekommit tidigare. Här på jobbet har vi även en tjej som blivit varnad för att hon ägnat sig åt sexuella trakasserier så det där är ett synnerligen tve-eggat svärd! Det är det verkligen. Ibland kan jag tänka att folk i största allmänhet har svårare att ta saker med en gnutta humor idag. Minsta lilla så ska det anmälas och hotas. Är det för att man inte har funderat vart ens egna gränser går, vilken integritet man har, och därför går på hur ens omgivning reagerar på det man berättar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Humor, eller ironi, kan vara ganska svårt i dagens samhälle också! Försöka skojja med den kvinnliga kollegan från Kazakhstan så ska du få se! Ironi funkar inte alls...definitivt inte den sydskånska varianten i alla fall! Fast i sak har du rätt. För att återgå lite till trådskaparen grundidé: Så svårt det är ibland att bara LYSSNA på ens kvinna när det för mig låter som att hon egentligen skulle vilja man ska laga nåt! Nej, man ska lyssna endast, punkt! Livet är ett minfält. Nädå, jag är inte bitter. Lite sprängskadad dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annahörig Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Om du verkligen älskade mig, skulle du inte ha på dig dendär blå tröjan[/i] utan exempelvis till min chef Tafsa på mig en gång till så anmäler jag dig.) detta är bara min åsikt och jag har ingen erfarenhet av detta what so ever. men är inte de en typisk "tjejgrej" att inte anmäla vi första grejen utan alltid ge den skyldige en chans till? Kanske det. Jag vet dock inte om 'tjejgrej' innebär att det är fel. Jag tycker snarare att det är ett hallmark of civilization att vid mindre gränsöverträdelser rätta till eventuella missförstånd innan det blir konsekvenser. Mannen i fråga kan ju ha misstolkat mig- jag är pratglad, han kanske trodde att jag var intresserad. Jag kan ju ha misstolkat hans tafserier- han kanske är väldigt fysisk och har lite vajsing på radarn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 att de var fel menade jag inte. det är nog som du säger att kvinnor har en tendens att analysera situationerna mer än män som kan vara lite mer rakt på. är jag rätt på de eller är jag bara fördomsfull? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rara Avis Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 [*]Matkuponger delas ut en gång i veckan och all föda är strikt ransonerad. Endast choklad och kakor serveras. Eller om man har varit stygg - sardiner i vaniljsås *puttar upp* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.