Jump to content

Skjuta pansarskott

Guest Spaningssoldat

Recommended Posts

Guest Spaningssoldat

För alla er som undrar hur man skjuter pansarskott så har jag hittat en väl beskrivande bild "IRONI".

Bilden är hämtad från den nya dunder rullen Rambo IV

>

För alla er som undrar hur man skjuter pansarskott så har jag hittat en väl beskrivande bild "IRONI".

Bilden är hämtad från den nya dunder rullen Rambo IV

>

vad är det som är fel? att han inte skjuter knästående som vi alltid ska göra eller bristen på hörselskydd?

• Super Administrators

Blackadder, du kanske gjorde lumpen i USA med M72 där man håller bägge händerna på själva röret.

http://en.wikipedia.org/wiki/M72_LAW

P-skott har ju som vi vet ett främre handgrepp som viks ned.

Som skytten håller det nu är handen mellan det främre och bakre riktmedlet och omöjliggör användandet av siktet. Det blir heller inte särskilt stadigt att hålla så.

Det tar kanske lite tid att se det då man är van att se pansarvärnsvapen avfyras allt som oftast likt M72 på film.

Som skytten håller det nu är handen mellan det främre och bakre riktmedlet och omöjliggör användandet av siktet. Det blir heller inte särskilt stadigt att hålla så..

Dessutom är bakre handen helt felplacerad, typ en decimeter bakom avfyringssäkringen :baskerHV:

Edit: Sedan är det väl iofs så att amerikanska p-skott inte har något främre handgrepp, utan använder remmen som stöd vid skjutning? Men sådär kan man ändå inte hålla, han lär dumpa röret flera meter :P

Blackadder, du kanske gjorde lumpen i USA med M72 där man håller bägge händerna på själva röret.

http://en.wikipedia.org/wiki/M72_LAW

Som skytten håller det nu är handen mellan det främre och bakre riktmedlet och omöjliggör användandet av siktet. Det blir heller inte särskilt stadigt att hålla så.

Det tar kanske lite tid att se det då man är van att se pansarvärnsvapen avfyras allt som oftast likt M72 på film.

ähh jag tror inte han ska skjuta han bara genomför en provanläggning och killen bredvid skojar för kameran, han jar ju inte ens handen rätt för att osäkra ju ;)

Killen bakom lär få en ordentlig smäll...
bakom... vemdå? jag ser bara en snubbe bredvid och i höjd :baskerHV:

Mynningsskyddet är slitsat och fläks upp i tårtform men sitter kvar efter skott.

I detta fallet är det kanske så att mynningsskyddet tagits bort av någon anledning, vi vet alltså inte om skottet är tomt eftersom vi inte ser rakt in i det.

The Swede :baskerHV:

Mynningsskyddet är slitsat och fläks upp i tårtform men sitter kvar efter skott.

I detta fallet är det kanske så att mynningsskyddet tagits bort av någon anledning, vi vet alltså inte om skottet är tomt eftersom vi inte ser rakt in i det.

The Swede :baskerHV:

ett övningsvapen då?

ehehe nä nu ska jag sluta störsända :rockon:

Guest Spaningssoldat

Härligt att se lite diskussion! Dock så syftar jag mest på att han varken håller ner avfyringssäkringen eller håller så att han kan komma åt självaste avfyringsknappen. Därtill att han kommer, precis som pajohansson tidigare nämnde, att dumpa nått kopiöst:D

• BlåGul -1
Då skulle det kunna vara ett sådant då?

Jajo, bortsett från avsaknaden av gummimembranet framtill så verkar det väl inte vara något större fel på själva vapnet. Nu har jag inte sett filmen, så det känns som om bilden är tagen lite ur sitt sammanhang. Håller skytten på att fälla upp främre siktet så är det inget fel med hans sätt att hålla vapnet, till och med borta från avtryckaren när han inte ska skjuta. ;)

Vad ville trådskaparen egentligen med tråden?

Jajo, bortsett från avsaknaden av gummimembranet framtill så verkar det väl inte vara något större fel på själva vapnet. Nu har jag inte sett filmen, så det känns som om bilden är tagen lite ur sitt sammanhang. Håller skytten på att fälla upp främre siktet så är det inget fel med hans sätt att hålla vapnet, till och med borta från avtryckaren när han inte ska skjuta. ;)

ska se filmen om ett par timmar, vår se om jag är vaken när denna scen kommer :)

Spänningen är olidlig

Tja, visa "kolla vad jag kan" kanske?

Så mycket humor vet jag nog inte om det var???

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...