Guest Kallep Posted March 6, 2008 Report Share Posted March 6, 2008 Psg90 vapenrem vilka är tillverkare av den remmen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Spaningssoldat Posted March 6, 2008 Report Share Posted March 6, 2008 Möjligtvis Accuracy International då de tillverkar psg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappa6116 Posted March 7, 2008 Report Share Posted March 7, 2008 Remmen till PSG 90 är speciellt framtagen till just PSG 90, och nej du kommer inte att få en bättre träffbild med ak4 ellar ak5 bara för att du kan "spänna åt" remmen. Skarpskytt eller inte.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jöjje Posted March 12, 2008 Report Share Posted March 12, 2008 Det är AI som säljer remmen, kostar ca 50-60 GBP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 Remmen till PSG 90 är speciellt framtagen till just PSG 90,och nej du kommer inte att få en bättre träffbild med ak4 ellar ak5 bara för att du kan "spänna åt" remmen. Skarpskytt eller inte.... Inte för att jag vill vara dum i huvet... men visst ger en åtspänd vapenrem en lite bättre träffbild. Jag tävlingssköt med mauser i 8 år och en åtspänd vapenrem var A o O... så vad är då skillnaden mellan en mauser mot en AK4/Ak5 ...??? Jag bara frågar... så döda mig inte för det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted March 15, 2008 Report Share Posted March 15, 2008 Remmen till PSG 90 är speciellt framtagen till just PSG 90,och nej du kommer inte att få en bättre träffbild med ak4 ellar ak5 bara för att du kan "spänna åt" remmen. Skarpskytt eller inte.... Inte för att jag vill vara dum i huvet... men visst ger en åtspänd vapenrem en lite bättre träffbild. Jag tävlingssköt med mauser i 8 år och en åtspänd vapenrem var A o O... så vad är då skillnaden mellan en mauser mot en AK4/Ak5 ...??? Jag bara frågar... så döda mig inte för det.. Då det gäller AK4 så kommer du påverka pipan eftersom fästet till remmen sitter i pipan. PSG har inte det problemet då fästet sitter i stocken..Minns jag inte fel så är det likadant med Mausern, fästet sitter i stocken? AK5 har jag ingen aning om hur den har konstruktionen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappa6116 Posted March 16, 2008 Report Share Posted March 16, 2008 Remmen till PSG 90 är speciellt framtagen till just PSG 90,och nej du kommer inte att få en bättre träffbild med ak4 ellar ak5 bara för att du kan "spänna åt" remmen. Skarpskytt eller inte.... Inte för att jag vill vara dum i huvet... men visst ger en åtspänd vapenrem en lite bättre träffbild. Jag tävlingssköt med mauser i 8 år och en åtspänd vapenrem var A o O... så vad är då skillnaden mellan en mauser mot en AK4/Ak5 ...??? Jag bara frågar... så döda mig inte för det.. Då det gäller AK4 så kommer du påverka pipan eftersom fästet till remmen sitter i pipan. PSG har inte det problemet då fästet sitter i stocken..Minns jag inte fel så är det likadant med Mausern, fästet sitter i stocken? AK5 har jag ingen aning om hur den har konstruktionen... se själva... Ak5 http://www.soldf.com/images/s_ak5_nykolv.jpg Ak4 http://www.soldf.com/images/s_ak4_renov.jpg Mauser http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...lovakia_530.jpg Pappa6116 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.