Jump to content

Identifiera M-nummer

Wemla

Recommended Posts

Hej,

Jag har en förfrågan om vad dessa M-nummer är för något.

M7015-528011-7

M2822-212011-2

M6910-042000-0

M7338-804000-1

M3354-033010-4

M8210-113000-7

Lite information om vad detta är för prylar (dvs mer än bara namn på pryl) mottages tacksamt. Går det att komplettera med bilder vore det kanon.

www.cdmvif.se

Om man tar bort sista siffran så får man resultat

M7015-528011-7

PATRULLTÄLT FÖR JÄGARSJUKVÅRD MED TILLBEHÖR

M2822-212011-2

TÄLTSPIS DIESELOLJEELDAD MED TILLBEHÖR

M6910-042000-0

GRÄVSPADE

M7338-804000-1

ÖVERDRAGSSKOR

M3354-033010-4

INGEN ANING

M8210-113000-7

SATS KOKUTRUSTNING JÄGARE

Har ingen insyn i jägarvht, men det förefallar vara delar ur förläggningsutrustning.

Jo, men dessvärre hade jag redan den infon. Dock skrev jag inte ut det för att slippa spekulationer utan få svar från någon som visste.

Det stämmer att det mesta av detta ingår i förläggningsutrustning. Dock är detta frågetecknen då jag inte vet exakt vad det är för prylar.

Det jag vill veta är vilken typ av tält och tältspis det är? (och allra helst med vikt (!) för att veta om det blir aktuellt att släpa med sig)

Grävspade - har hört att KLAS är utgången så vad är detta?

Överdragsskor - förmodar att det är värmande överdragsskor men exakt vad är detta?

Kokutrustning - vad innehåller den?

GPS - vad för modell?

Lite information om vad detta är för prylar (dvs mer än bara namn på pryl) mottages tacksamt.

Det patrulltältet jag är van vid kan ju möjligtvis skilja sig från detta, eftersom det är till för jägarsjukvård :banghead:

Men, det normala patrulltältet får plats i en LK35, och kallas patrulltält just för att man tar det med sig på längre patrull. Inga tältpinnar medföljer, så det måste tillverkas av gruppen. Kaminen, vad jag minns, lyfter upp tältet.

Mer om detta står i SoldR Mtrl G från början av 90-talet. Skall läsa närmare när jag är hemma i eftermiddag.

Jägarköket är det som insatshemvärnet får ut numer. http://www.soldf.com/jagarkok.html

Jag är starkt tveksam till att KLAS är utgången.