Jump to content

Stödgrupp för anhöriga

Annahörig

Recommended Posts

Finns det intresse för stödgrupp för anhöriga?

Skriv i så fall gärna här eller PMa mig. Skriv bostadsort, så att vi ser var det i så fall finns potential.

Jag börjar, för jag skulle vara intresserad.

Jag finns i Stockholm.

Jättebra initiativ Annahörig!

Intresse finns garanterat därute, det pratas om det lite här och var. Om du behöver stöd, hjälp med kontakter och sånt så hör av dig till mig.

/K

Jättebra initiativ Annahörig!

Intresse finns garanterat därute, det pratas om det lite här och var. Om du behöver stöd, hjälp med kontakter och sånt så hör av dig till mig.

/K

Tack Krooken, om vi får ihop lite folk så hör jag gärna av mig.

All cred för idén adressändrar jag dock till mannen med forumets mysigaste nick; hr Pappsen. :navy:

Skriv i så fall gärna här eller PMa mig. Skriv bostadsort, så att vi ser var det i så fall finns potential.

Jag finns i Stockholm.

Jag är intresserad mkt.

jag finns i Östersund/ Strömsund

Jag finns i Stockholm.

Jag är intresserad mkt.

Det här är stort, min fulla beundran till er!!

Alla ni killar och tjejer som har varit ute, kolla med era anhöriga om det inte finns någon som kan tänka sig vara anhörigstödjare och hör av er genast till Annahörig.

/b

Jag finns i Stockholm.

Jag är intresserad mkt.

Alla ni killar och tjejer som har varit ute, kolla med era anhöriga om det inte finns någon som kan tänka sig vara anhörigstödjare och hör av er genast till Annahörig.

/b

Jag har också en annan undran.

någon som har en aning

om hur lång tid det kan ta

innan all nätverk kommer igång

då det är en 01:a?

Jag finns i Stockholm.

Jag är intresserad mkt.

/b

någon som har en aning

Hej, vilka nätverk är det du menar, det finns inga särskillda om du menar för anhöriga i dagsläget så vitt jag vet eller menar du datornätet så är tar det nog ett tag till innan satkom containern är uppe o rullar. Räkna med ett par veckor till iallafall

/b

Jag finns i Stockholm.

Jag är intresserad mkt.

/b

någon som har en aning

Hej, vilka nätverk är det du menar, det finns inga särskillda om du menar för anhöriga i dagsläget så vitt jag vet eller menar du datornätet så är tar det nog ett tag till innan satkom containern är uppe o rullar. Räkna med ett par veckor till iallafall

/b

Jag menar så att de kan ringa hem och dator =)

Hej Annahörig!

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ställa upp som anhörigstödjare i någon form. Jag har läst många inlägg här på forumet och det har varit till stor hjälp och tröst många gånger när ensamheten eller oron har smygit sig på. :happy:

Har min pojkvän ute på sin andra mission inom en period på två år, så jag vet verkligen hur det är att vara den som "gör missionen hemma". Så kan jag vara till stöd och hjälp för någon med hjälp av den erfarenheten, så ställer jag gärna upp!

Jag finns i Jämtland, några mil utanför Östersund.

Hej Annahörig!

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ställa upp som anhörigstödjare i någon form. Jag har läst många inlägg här på forumet och det har varit till stor hjälp och tröst många gånger när ensamheten eller oron har smygit sig på. :happy:

Har min pojkvän ute på sin andra mission inom en period på två år, så jag vet verkligen hur det är att vara den som "gör missionen hemma". Så kan jag vara till stöd och hjälp för någon med hjälp av den erfarenheten, så ställer jag gärna upp!

Hej Lunkis jag finns med i Jämtland och blev vädligt glad över att se att du skrivit här och att du me där från Jämtland.

Sj är jag nybörjare i det här då min sambo åkt på sin första och jag har inte tagit det så bra och det har bara gott en vecka och några dagar ännu,

men jag försöker så gott det går iaf.

=)

Hej Annahörig!

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ställa upp som anhörigstödjare i någon form. Jag har läst många inlägg här på forumet och det har varit till stor hjälp och tröst många gånger när ensamheten eller oron har smygit sig på. :)

Hej Lunkis,

gott! Då har vi redan ett litet mininätverk i Jämtland.

Om någon känner någon jämtlänning som skulle kunna tänkas vara intresserad av detta, får ni gärna tipsa vederbörande.

Macae och Lunkis, tar ni PMkontakt med varandra eller vill ni göra på något annat sätt?

Hej Lunkis,

Om någon känner någon jämtlänning som skulle kunna tänkas vara intresserad av detta, får ni gärna tipsa vederbörande.

Macae och Lunkis, tar ni PMkontakt med varandra eller vill ni göra på något annat sätt?

Annahörig: jag har tagit kontakt med Macae via PM redan :ph34r:

Är det någon här inne som vet hur det är med anhörigdagarna? Jag vet att det ska vara en träff i Sundsvall framöver, men inte riktigt när?! Har hört ryktas om vecka 13, men inte vart och vilka tider? Om jag har möjlighet att åka så ska jag dit och det kan ju vara ett ypperligt tillfälle att få kontakt med andra som kanske är intresserade att vara med och starta upp en grupp.

Hej Lunkis,

Annahörig: jag har tagit kontakt med Macae via PM redan :ph34r:

Är det någon här inne som vet hur det är med anhörigdagarna? Jag vet att det ska vara en träff i Sundsvall framöver, men inte riktigt när?! Har hört ryktas om vecka 13, men inte vart och vilka tider? Om jag har möjlighet att åka så ska jag dit och det kan ju vara ett ypperligt tillfälle att få kontakt med andra som kanske är intresserade att vara med och starta upp en grupp.

Hej, mitt internet krånglade igår.

Men jag åker gärna dit.

Är det en träffför vem anhörig som helst?

Eller är det för en särskildt mission?

Skulle vara kul att ha en träff för för anhöriga allmänt

så man får träffa anhöriga som hr sina i andra utlands tjänster =).

Skulle vara ul om man kudne samåka med någon också

när den där träffen väl är.

Jag åke rmer än gärna dit =)

Guest Guest

Hej Macae!

Tänkte bara fråga vad du menar med nätverk? Min man befinner sig nere i Tchad och vi har regelbunden kontakt. Han sms:ar dagligen, samt ringer. Nu har han fixat ett Tchad-kort till telefonen, så det kostar inte så mycket att ringa. Satelit-telefonen är ju i funktion också Har inte din sambo hört av sig än??

Hang in there!

/En annan fru

Hej Macae!

Tänkte bara fråga vad du menar med nätverk? Min man befinner sig nere i Tchad och vi har regelbunden kontakt. Han sms:ar dagligen, samt ringer. Nu har han fixat ett Tchad-kort till telefonen, så det kostar inte så mycket att ringa. Satelit-telefonen är ju i funktion också Har inte din sambo hört av sig än??

Hang in there!

/En annan fru

Jag menar så att de kan ringa,

min sambo har ej hört av sig något alls och

jag bara längtar efter att han ska ringa mig.

Men dom kanske är på olika ställen?

Eller så är det något annat.

Vilken tur du har att han ringer så mkt.

Guest Guest

Macae,

alltså, vad jag vet så befinner sig alla i N'djamena på Camp Europa och där finns det en fungerande Satelit-telefon, så ALLA kan ringa hem. Tycker att det låter konstigt att han inte har ringt hem än... Min man ringde redan från flygplatsen i Sicilien, där de var tvugna att mellanlanda. Sen ringde han när de kom fram till Tchad. De lever rätt så isolerat för tillfället, mycket dötid. Snart ska de bege sig mot Abache. Post har de inte fått än, men de hoppas på att de kommer att få det innan de börjar resan mot Abache. Om de inte får någon i dagarna, kommer de inte få någon förrän nästa månad, eftersom flyget går i slutet av mars nästa gång. Lite info från mig till dig.

Hoppas din sambo hör av sig snart!

/Den andra frun

Att tänka på..

Det kan vara MYCKET saker som spelar in om man har möjlighet att ringa hem. Inte alltid det funkar bara för att det finns en telefon. Schema, Telefonkö, Arbetsbelastning och typ av tjänst spelar in. Macae, din kille kanske har ringt ett par gånger med inte kommit fram p.g.a av upptaget, ingen hemma och alla möjliga andra anledningar. Det sämsta ni kan göra är att generalisera och tänka att kan någon annans man ringa så borde min kunna också alt. kan min man ringa så borde alla kunna det..

GMY

Macae,

alltså, vad jag vet så befinner sig alla i N'djamena på Camp Europa och där finns det en fungerande Satelit-telefon, så ALLA kan ringa hem. Tycker att det låter konstigt att han inte har ringt hem än... Min man ringde redan från flygplatsen i Sicilien, där de var tvugna att mellanlanda. Sen ringde han när de kom fram till Tchad. De lever rätt så isolerat för tillfället, mycket dötid. Snart ska de bege sig mot Abache. Post har de inte fått än, men de hoppas på att de kommer att få det innan de börjar resan mot Abache. Om de inte får någon i dagarna, kommer de inte få någon förrän nästa månad, eftersom flyget går i slutet av mars nästa gång. Lite info från mig till dig.

Hoppas din sambo hör av sig snart!

/Den andra frun

Hej, har du msn eller så?

Så kudne vi byta lite ord där också.

Jag har fått en postadress redan så jag tänkte börja skicka ner lite brev och så,

fock det av en Mats något på fm.

Men nu blir jag jätte förvirrad, jag undrar varför han inte hört av sig.

Det känns jätte konstigt när du skriver att de har så bra med kontakt.

Jag blir lite fundersam.

Det händer relativt ofta tom på jobbet hemma i Svedala att man inte har möjlighet pga arbetsbelastning att ringa hem. Även om telefonen står 1 dm bredvid på skrivbordet.

Att han inte har ringt betyder troligtvis att han jobbar stenhårt och verkligen gör nytta.

Du har mao någon att vara riktigt stolt över och han har verkligen inte åkt i onödan.

Det händer relativt ofta tom på jobbet hemma i Svedala att man inte har möjlighet pga arbetsbelastning att ringa hem. Även om telefonen står 1 dm bredvid på skrivbordet.

Att han inte har ringt betyder troligtvis att han jobbar stenhårt och verkligen gör nytta.

Du har mao någon att vara riktigt stolt över och han har verkligen inte åkt i onödan.

Ja han är inte den som slöar direkt, det har han fått lära sig från barnsben att jobba för det man får.

Jag är jätte stolt över honom och kommer bli så glad när han väl ringer =).

Jag fick ett mess där det stod på en annan sida "han kanske är en av dem som är sådan"

Då blev jag riktigt arg.

Jag vet att där nere är det inte att plocka upp mobben bara sådär.

Vilken utlands tjänst man än är på.

Så jag har full förståelse att han inte har ringt ännu.

Och jag väntar me rän gärna påd et första samtalet =)

Guest Guest_Lisa_*

Hmmm...

måste säga att jag tycker att det låter långsökt att anledningen till att han inte har ringt beror på att han arbetar stenhårt och verkligen gör nytta. Ursäkta, men det känns väl som att alla där nere är utav den kalibern. Kustjägare är ju inte direkt kända för att vara latmaskar. Vad gör honom speciell? Givetvis kan det ju finnas andra anledningar till att han inte har ringt, men det kan ju bara stå för honom. Tillgången finns ju och siesta står ju på allas scheman med tanke på väderförhållandena... Oavsett vad tycker jag att det är tråkigt att Macae inte har fått höra någonting från sin pojkvän...

Allt man vill går, det handlar bara om att prioritera och att visa lite respekt.

Tänker på henne.

Hmmm...

måste säga att jag tycker att det låter långsökt att anledningen till att han inte har ringt beror på att han arbetar stenhårt och verkligen gör nytta. Ursäkta, men det känns väl som att alla där nere är utav den kalibern. Kustjägare är ju inte direkt kända för att vara latmaskar. Vad gör honom speciell? Givetvis kan det ju finnas andra anledningar till att han inte har ringt, men det kan ju bara stå för honom. Tillgången finns ju och siesta står ju på allas scheman med tanke på väderförhållandena... Oavsett vad tycker jag att det är tråkigt att Macae inte har fått höra någonting från sin pojkvän...

Allt man vill går, det handlar bara om att prioritera och att visa lite respekt.

Tänker på henne.

Nu tycker jag att vi slutar måla f*n på väggen. Du säger att du tänker på macae, men jag betvivlar starkt att ditt inlägg får henne att må bättre i en redan svår situation.

Hmmm...

Tänker på henne.

Nu tycker jag att vi slutar måla f*n på väggen. Du säger att du tänker på macae, men jag betvivlar starkt att ditt inlägg får henne att må bättre i en redan svår situation.

Jag måste bara skriva att klart jag ahr varit ledsen och att jag näst intill ibland tyckt att dte här har varit skit jobbit och tänkt att vad tusan ger jag mig in på. mend et var de förta fyra dagarna. Med ett antal år med i bagaget med vänner, syskon och kompisars syskon som varit på utlandstjänster så har jag lite skinn på näsan om detta.

Och jag tror att ingen här inne menar att någon annan är bättre än någon annan. Jag vet inte vad de andras anhöriga har för position men min sambo har den positionen då han är ute på fältet hela tiden i pansarterräng bil sisu så som vanlig terrän jeep. Han har lyckats hamna pån ästan alla av försvarets bilder som blivit uppdaterade och det är jag glad för.

Jag förstår att man kanske inte kan ringa på direkten eller hela tiden. Jag tycker att guest kan skatta sig lycklig och det är inget med min sambo som gör honom bättre än någon annan.

Jag vill tacka anna hörig krook och alla de andra soms kriver och stöttar ni är fina.

Jag tycker inte synd om mig för att han inte ringt ig jag får ju se bilderna och så vet jag ju hur hans röst låter även om jag sulle bubbla av glädje och hoppa som ett barn is ängen då han ringer mig första gången.

alla gör säkerligen ett bra jobbkustjägare som NBG deltagare.

Alla strider ju för samma sak eller hur?

Vi måste stötta varandra och finnar för varandra.

keep up the good work

Menade inget illa. Förlåt.

Ta hand om dig Macae. (skriver inget mer nu)

Det är ingen fara, du ska skatta dig lycklig att han hör av sig så ofta.

Du hr inte gjort något fel.

Och skriva får man göra så länge ingen tar illa vid sig

och dte har jag inte gjot.

=)

Hur får man tag i sin anhörigs befattnings nummer?

Jag har ett nummer från då de tgick utbildningen för IAS innan utbildningen för TD01.

Har han samma nummer tro?

någon som vet?

Om det handlar om att kunna skriva till honom, behöver du inte befattningsnumret. Skriv bara ut hela namnet.

Så kan du få numret av honom vid senare tillfälle (det blir lite enklare för folket som sorterar posten, men det kommer fram även utan numret.)

Hur får man tag i sin anhörigs befattnings nummer?

Jag har ett nummer från då de tgick utbildningen för IAS innan utbildningen för TD01.

Har han samma nummer tro?

någon som vet?

Om det handlar om att kunna skriva till honom, behöver du inte befattningsnumret. Skriv bara ut hela namnet.

Så kan du få numret av honom vid senare tillfälle (det blir lite enklare för folket som sorterar posten, men det kommer fram även utan numret.)

Jag ringde och de sa att jag kunde skriva hasn gammla nr för IASen så då gjorde jag dte + namn.

Du är inte på msn ser jag =).

Synd att dte blev så hastigt sist.

Ville bara skriva att jag fick militär post idag,

som jag blev glad och skuttade runt här hemma.

Det gjorde min dag och nu vet jag att han lever,

det visste jag ju men när man får höra något från honom så

är det något extra.

Det var dte finaste brev jag någonsin fått.

Good news only.