Jump to content

Recommended Posts

Är det någon som vet när det är inryck till tjänsten Tolk/Förhörsledare? Har för mig att jag läst någonstans att det brukar vara i juni men eftersom de flesta som bilöivit kallade till extramönstring inte går ut gymnasiet förrän till sommaren så verkar juni vara lite tidigt. Någon som vet?

Tacksam för svar.

Inryck för tolkarna bör vara i slutet av Juli, så var det iaf förra året.

Det är fel.

Inryck sker i år 9:e Juni. 2007 var inrycket 11:e Juni.

Att det i år sker 9:e Juni är säkert riktigt, men 2007 vet jag att dom ryckte in i slutet av Juli då jag ryckte in på samma förband samma dag.

Inryck för tolkarna bör vara i slutet av Juli, så var det iaf förra året.

Det är fel.

Inryck sker i år 9:e Juni. 2007 var inrycket 11:e Juni.

Att det i år sker 9:e Juni är säkert riktigt, men 2007 vet jag att dom ryckte in i slutet av Juli då jag ryckte in på samma förband samma dag.

Hur kommer det sig att du ryckte in på Ledningsregementet om du är insats/bevakningssoldat på LSS?

Det är inte så att du misstar tolkarna för Undassarna?

Jag bedömer att du Spacekaiser är skyldig Anders ett större antal böjsträck.

/K

Hur kommer det sig att du ryckte in på Ledningsregementet om du är insats/bevakningssoldat på LSS?

Det är inte så att du misstar tolkarna för Undassarna?

Jag bedömer att du Spacekaiser är skyldig Anders ett större antal böjsträck.

/K

Mycket möjligt att så är fallet då UndAssarna utbildas vid Tolkskolan i Uppsala.

Går och gör några böjsträck.

Inryck på Tolks kommer iår att vara den 9:e juni. Tillhör själv en av dem som skall rycka in där.

MVH,

G

Får man fråga om du var på extramönstring i år eller förra året? Går det att säga något om vilka tester som genomförs eller allt sådant är hemligt?

Mycket möjligt att så är fallet då UndAssarna utbildas vid Tolkskolan i Uppsala.
Nja, många jag känner skulle protestera högljutt emot ev. likhetstecken mellan TolkS och UndSäkC.

Den ena må organisatoriskt tillhöra den andra men samma sak är de väl fortfarande inte..?

(Eller har jag varit ute i det civila för länge..?)

Undrar,

/P

Nja, många jag känner skulle protestera högljutt emot ev. likhetstecken mellan TolkS och UndSäkC.

Den ena må organisatoriskt tillhöra den andra men samma sak är de väl fortfarande inte..?

(Eller har jag varit ute i det civila för länge..?)

TolkS är som sagt en del av UndSäkC, men undassarna utbildas faktiskt vid TolkS. Tidigare hette den vpl-utbildande delen på UndSäkC "Tolkskolan och underrättelseassistentskolan" (TSUS), men de har ändrat namnet till bara TolkS av någon anledning.

Inryck på Tolks kommer iår att vara den 9:e juni. Tillhör själv en av dem som skall rycka in där.

MVH,

G

Får man fråga om du var på extramönstring i år eller förra året? Går det att säga något om vilka tester som genomförs eller allt sådant är hemligt?

Det får man inte om jag vill tro reglerna.

Det får man inte om jag vill tro reglerna.

Här är en typiskt najs broschyr med officiell information som jag postade i en annan tolk-tråd för ett tag sedan: http://www.militartolkar.org/pdf/varnplikt-tolkskolan.pdf

Det står om extramönstringen där nånstans.