Klinken Posted February 21, 2003 Report Share Posted February 21, 2003 (edited) Kamrater, Jag har letat som en tok både här och på mil.se efter en beskrivning av IA03's insatsområde....är det 250 mil från Sveriges gräns som gäller eller är det från Bryssel? Eller har jag totalt missuppfattat hela grejjen? Fridens liljor // Fk Klinken (edit: stavar som en kråka) Edited February 21, 2003 by Fk Klinken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted February 21, 2003 Report Share Posted February 21, 2003 För att vara en gnällspik tror jag inte att några av de nyutbildade "insatsförbanden" kommer skickas iväg. Inte så länge vi har en bataljon i Kosovo och skall ha enheter i Kongo. Det skulle helt enkelt bli för dyrt. Sen skulle för många officerare försvinna från Sverige vilket innebär att försvaret inte kan utbilda några nya värnplikta pga befälsbrist. Tråkigt tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinken Posted February 21, 2003 Author Report Share Posted February 21, 2003 roninn: Det där var absolut inte det svar jag var ute efter.....jag vill veta vilket som är insatsområdet för IA03...inte om hurvida dom kommer att få åka iväg eller inte!!! Frågor på det? Gör om....gör rätt! Fridens liljor // Fk Klinken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted February 21, 2003 Report Share Posted February 21, 2003 250 mil från Bryssel fågelvägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinken Posted February 21, 2003 Author Report Share Posted February 21, 2003 (edited) Tackar!! Källa? Edited February 21, 2003 by Fk Klinken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted February 21, 2003 Report Share Posted February 21, 2003 Källa okänd, pratade med en officer från Swedint för ett tag sedan och frågan kom upp och han sade då att det var 250 mil från Bryssel. Men skulle jag ta gift på sanningshalten? svar nej. Men har ingen orsak att inte tro honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted February 21, 2003 Report Share Posted February 21, 2003 I broschyren man fick hemskickat kan man läsa det minst sagt vaga beskedet: "Det tänkta operationsområdet är främst europa med omnejd." Men det kanske du redan visste. /Aron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medic Posted February 21, 2003 Report Share Posted February 21, 2003 Vad fan är det för broschyr du fått? Själv har jag bara fått den karaktäristiska svarslappen... Jag har också hört europa med "omnejd", ville bara veta om broschyren. Vad händer med planerna på ett svenskt mil-sjukhus i Irak? På ett sådant måste det ju finnas bevakning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted February 21, 2003 Forumsledning Report Share Posted February 21, 2003 Det jag har fått höra är 400mil från bryssel. Detta hörde jag under genomgång för EN01 av C OPL Öv Mats Ström. ´Jag tolkade att denna siffra gällde alla beredskapsenheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted February 22, 2003 Report Share Posted February 22, 2003 Vad fan är det för broschyr du fått? Det damp ner en rekryteringsbroschyr från Swedint för typ ett år sedan, de ville väl göra lite reklam eftersom jag ganska nyligen muckat då. /Aron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
golffoxtrotfive Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 var det inte IA03 som drog till liberia??roligt att läsa om vårs spekulationer nu när man sitter med facit i hand(om det nu va IA03) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 (edited) Senast var det väl IA07 som förstärkte i Kosovo? Och är 411. mekkomp? Edited July 8, 2007 by Fanjunkar´n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
golffoxtrotfive Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Senast var det väl IA07 som förstärkte i Kosovo? Och är 411. mekkomp? hmmm visst va väl det IA06??som drog till kosovo och afghanistan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Senast var det väl IA07 som förstärkte i Kosovo? Och är 411. mekkomp? hmmm visst va väl det IA06??som drog till kosovo och afghanistan Korrekt och IA07 = 411. mekkomp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts