Jump to content

Iq Test ang mönstring

Recommended Posts

Hej! jag har blivit kallad till mönstring på sen sommaren i gbg.(skitsama:) ) Jag undrar om de finns hemsidor som har sånna hära iq test ? Har sökt på nätet men har hittat för de mesta på eng och de är ju inte så rockigt. Nån som har tipps ?

mvh Förvirrad :)

Det finns inte heller att ladda ner. Att tipsa dig om hur du bör göra är imot forumreglerna ;)

Om du vill göra ett IQ-test för att bli lite lugnare testa detta. http://mensa.dk/testiq.html

Det går dock inte (så bra) att öva för psykolog-prov över huvud taget, om det var det du undrade.

Edited by lovikavantar

Lumpen.nu har en något mindre version av det provet man gör på Pliktverket. Det ligger precis på första sidan där och är faktiskt rätt skoj att göra :) Det fick åtminstone mig att känna mig något tryggare innan mönstringen.

Lumpen.nu har en något mindre version av det provet man gör på Pliktverket. Det ligger precis på första sidan där och är faktiskt rätt skoj att göra :banghead: Det fick åtminstone mig att känna mig något tryggare innan mönstringen.

haha själva inskrivningsprovet är väl inte sådär lätt? Förutom att det är längre. Antar att dem bara vill luras lite för att locka? :)

Det är ju inte så att det endast är normala IQ test, kom ihåg att det är olika moment, ordförståelse, logiskt tänkande, tredimensionellt tänkande osv (vill minnas att det är 10 olika moment).

Och det går väl ej heller att träna till detta test, du blir ju inte smartare bara för att du klickar på några svarsalternativ detta test går ut på att testa din medfödda intellegens.

Sen är det väl inget IQ-test?

Nej, det är det inte, inte i den bemärkelsen i vilket fall. Men den visar ändå på ett ungefär hur testen kommer se ut på mönstringen. Men testerna där är mycket mer omfattande (10 delar som omfattar det mesta), så det är bara att försöka göra sitt bästa och hoppas på att det räcker.

Parentes dock: Det är inget IQ-test utan ett logiskt test. Den går igenom bland annat fysik och annat som man kan lära sig om man går NV på gymnasiet. Exempel är bollens väg då man kastar en boll rakt ut från ett torn. Ganska lätt att räkna ut, men kan man det inte så bör man nog plugga in det.

Edited by Rimo